Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is Firefox in het gebied Duitsland/Polen/Oostenrijk/Slovenie zo populair?

Dit naar aanleiding van de vraag waarom het marktaandeel van IE in Nederland nog zo hoog is

Zie het onderstaande plaatje uit statcounter.com

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is sowieso een raadsel hoe het zo verschillend kan zijn in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV, ik ben benieuwd.... Ik heb al jaren ff, mijn man ook en mijn oudste zoon chroomt.... (al heeft hij natuurlijk ook ff). Soms gebruik ik IE als een website niet lekker reageert op ff maar dat is dan de fout van die websitemaker natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar heb je dit plaatje eigenlijk vandaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://gs.statcounter.com/?chart_type=line&statType_hidden=browser®ion=®ion_hidden=NL#browser-ww-monthly-201304-201306-map
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog recenter http://gs.statcounter.com/?chart_type=line&statType_hidden=browser®ion=®ion_hidden=NL#browser-ww-monthly-201306-201306-map
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook leuk, Papoea Nieuw Guinea vs Indonesië. En dan naar IE/FF kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan Maleisië. Geen regionaal beleid blijkbaar :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noord Korea dan.... ik dacht dat ze daar alleen maar illegaal op internet konden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_in_North_Korea

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Omdat Firefox meer mogelijkheden biedt je eigen taal te gebruiken. In Nederland vinden we het niet erg Engels te lezen, maar Duitsers en Polen lezen graag in hun eigen taal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fransen niet natuurlijk? Italianen ook niet en Tsjechen niet, Hongaren niet etc etc etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Frankrijk etc is het niet de grootste, maar inderdaad is de vertegenwoordiging relatief gezien nog aanzienlijk.
Dit zou dus inderdaad een mogelijke verklaring kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kweenie, ik zou niet weten waarom dat dan net zo andersom is met die paar landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die redenatie zou juist Chrome met zijn eeuwige vertaalwoede bovenaan moeten staan net als in bijna de rest v.d. wereld. Maar geef eens voorbeeld hoe FF meer taal opties biedt dan Chrome?
Het is ook een kwestie van Computer/Informatievaardigheden. Uit vergelijkend onderzoek blijkt dat de gemiddelde Nederlandse gebruiker eigenlijk schrikbarend weinig kan met de vele mogelijkheden die het internet biedt. Veel mensen kennen het verschil tussen een zoekopdracht en een internetadres bijvoorbeeld niet en gebruiken deze door elkaar.

Het overall internetgebruik van Nederlanders is internationaal gezien zeer hoog, maar de spreiding qua leeftijd en opleidingsniveau onder de internetters is ook heel groot. Dit geeft een vertekend beeld. Kortom; de gemiddelde Duitse of Poolse internetter is jonger, hoger opgeleid en heeft meer vaardigheden dan de Nederlandse internetter en weet daarom dat er handigere alternatieven zijn voor Internet Explorer en gebruikt deze dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing