Wordt een klacht bij de Politie serieus genomen?

Vanmiddag ben ik staande gehouden door een agent omdat ik volgens hem 20 km te hard reed. Maar deze agent reed zodanig kort op me dat ik zijn kenteken niet eens kon lezen toen ik me omdraaide. Uiteindelijk kreeg ik een stopteken en moest ik mee naar het politiebureau om de scooter op snelheid te controleren op de rollerbank. Daar heb ik een boete voor gekregen want hij liep 69.
Terecht dat ik daar een bekeuring voor heb gekregen want het mag niet. Waar ik me aan stoorde was de manier van behandelen van deze agent. Hij had er duidelijk plezier in om mij aan de kant te zetten en was respectloos naar mij toe. Ik vroeg hem ook naar de reden waarom hij zo dicht erop mij reed en ik kreeg als antwoord omdat ik te hard reed. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik wil graag een klacht indienen bij het bureau om het feit dat hij zo gevaarlijk dicht achterop mij reed en dat ik me absoluut niet fatsoenlijk behandeld voelde. Wat wordt er met een klacht gedaan? Neemt men dat serieus of krijg ik een standaard verhaaltje te horen op het bureau?
Voor alle duidelijkheid: ik wil geen klacht indienen voor die boete.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Heel vaak vinden mensen zich respectloos behandeld als
ze iets doen wat niet mag............en dan betrapt worden.

Of hij daar plezier in had, kan jij niet weten.

Wat mensen ook vaak niet weten is dat de politie "te hard" mag rijden,
door rood mag rijden (ook zonder sirene) etc. etc. om daders te kunnen
betrappen of na een oproep.
Dat zit gewoon in de politie-opleiding.

Als jij dus een klacht wil indienen, moet je wel goed weten waar je het over hebt.
Dat jij je niet fatsoenlijk behandeld voelt, wil niet zeggen dat die agent
zich niet correct heeft gedragen.
Het blijft dan jouw woord tegen het zijne.
Ik geef je dus weinig kans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, de minnaar vindt dit vervelend.
Ik zeg het maar zoals het is.
De waarheid is hard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja. En als je daar geen bewijs voor hebt zul niet echt ver komen vrees ik.
Ten eerste heb je een terechte bekeuring gekregen. Dus dat is al in jouw nadeel.
Ten tweede heb je geen bewijs dat het zo gebeurd is.
Ten derde houd het politieapparaat zichzelf de hand boven de kop.
Ten vierde ben je denk ik op dit moment erg opgefokt door dat je betrapt bent. Ik zou zeggen. Vergeet hoe het gebeurd is en betaal die boete straks. Over een paar maanden kun je er om lachen.