Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn indische burgers donker en bollywoodsterren blank?

Ja , dat vroeg ik me al heel lang af.
Want als ik bollywoodfilmpjes bekijk zie ik allemaal blanke indische mensen.
Maar gewone burgers zijn donker, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensen uit Noord-India zijn niet donker

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Omdat ze een crème gebruiken die de huid lichter maakt.
Een blanke huid heeft nu eenmaal een hogere status dan een donkere huid.

Ik heb een relatie gehad met een vrouw uit centraal Afrika. Zij, en bijna al haar vriendinnen, gebruikten een crème om de huid lichter te maken.
Maar als je er naar vroeg ontkenden ze allemaal het gebruik daarvan.
Als ze die crème intensief gebruikten werd hun huid een beetje geelachtig.
Dat is heel vreemd, een Chinese vrouw met dikke lippen en kroeshaar.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Bollywoodsterren zijn spelers van over de gehele wereld en daar zitten inderdaad veel blanke tussen, terwijl de bewoners van India inderdaad vaak een kleurtje hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bollywood

Toegevoegd na 3 minuten:
By the way, het zijn Indiase burgers. Indische burgers waren vroeger de bewoners van Indië, het huidige Indonesië. Deze inwoners noemen we Indonesiërs.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werkte in een huis voor Indische en Molukse ouderen. Daar hebben ze me verteld dat een Indisch iemand altijd een "halfbloed" is, dus ergens bij de tamelijk directe voorouders zit een Europees iemand. Bij de bewoners van dit verzorgingshuis zag je ook erg veel Nederlandse achternamen (soms Duits) terwijl ze toch een getinte huid hadden en zwart haar. En vaak wat kleiner van stuk waren dan veel Nederlanders. Maar o wee als je het hier had over de Indonesische bewoners van dit huis. Dat riep ik een keer tegen iemand en ik had de poppetjes aan het dansen. Zo ongeveer. En die ene collega uit India (die we ook hadden), is een Indiër.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing