wat is het verschil tussen essentiele en existeniele eenzaamheid?

Toegevoegd na 5 minuten:
wat is het verschil tussen essentiele en existentiele eenzaamheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Amadea
10 jaar geleden
Het tweede door jou vermelde bijvoeglijke naamwoord bestaat niet. Welk woord bedoel je daarvoor in de plaats?
niko
10 jaar geleden
ik neem aan dat je "extensionele" bedoelt. "an sich ist der mensch alleine",daarmee wordt de extensionele eenzaamheid goed omschreven.

Het beste antwoord

Vermoedelijk bedoel je het verschil tussen essentiële en existentiële eenzaamheid. Existentieel betreft het bestaan van de persoon. Zijn of haar leven wordt gekenmerkt door eenzaamheid.
Essentieel betekent: op zichzelf staand, niet als gevolg van iets anders. De persoon zal misschien thuis eenzaam zijn, maar hij of zij leidt verder wel een sociaal leven.
Amadea