Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Materiaal muts korps commando's?

Als ik plaatjes zie van de muts van het korps commado's, dan ziet dat ding er uit alsof het sinds de jaren veertig niet veranderd is. Of is er toch sprake geweest van vernieuwing, bv toepassing moderne vezels, impregnatie o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sherpa, ik weet geen antwoord op jev vraag, maar ik vind het schilderij in je Avatar zo mooi. Mag ik vragen van wie het is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle mariniers hebben nu zo'n aluminium denkpetje onder hun mutsje zitten! Kunnen ze niet meer door de vijand beinvloed worden.
Allerrecentste ontwikkeling.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Of het materiaal in de loop der tijden veranderd is, weet ik niet. Wel weet ik, dat het eigenlijk een sjawl is van dubbel stof. Als je die dan half in elkaar steekt, heb je a.h.w. een hoes, die opgerold dit fraaie hoofddeksel oplevert.
Tijdens de opleiding der commando's wordt deze "muts"gedragen, tot de opleiding voltooid is en ze de groene baret mogen gaan dragen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OK...maar wat draagt een afgestudeerde commando bij koud weer? Een ander soort muts?
jc54
15 jaar geleden
Alleen zijn grote trots. Zijn groene baret, daar heeft hij wel koude oortjes voor over.
Op poolexpedities is iets anders, dan hebben ze petten met oorkleppen, omdat anders na verloop van tijd de oortjes er af vallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En een lange onderbroek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@jc: geheel correct! I did it!
@ sherpa: tegenwoordig wordt er, als 't toelaat, een gewone groene muts gedragen, zoals je ook wel gewoon op straat ziet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.jencproductions.com/shop/product_info.php?cPath=22_40&products_id=1672

Andere antwoorden (2)

AlphaLimaSierra
15 jaar geleden
Dat ding is nog steeds van wol.
Zit prima. Maar niet alleen de commandos gebruiken dat ding hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing