Tot hoe laat kun je 's avonds nog terug bellen naar klanten?

Sinds kort heb ik op mijn website mijn telefoonnummer verwijderd en daarvoor in de plaats kunnen mensen een bel-mij-terug-verzoek indienen. Hierbij kan men aangeven of men dat wil in de ochtend, de middag of de avond. Tot hoe laat kun je mensen 's avonds nog terug bellen? Wat is daarin algemeen acceptabel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Niet later dan half 9.

Je kunt wel zeggen dat je er geen tijden bij kunt zetten maar als jij 's ochtends om 8 uur belt zullen veel mensen dat ook niet op prijs stellen. Verder kun je geen garanties geven maar heb je werkelijk een uur lang iemand op je stoel of kun je aan het begin of eind van dat uur even bellen?

Ik zou blokken van 2,5/3 uur geven en als je daar tussen niet kunt bellen dan is er iets mis in je praktijk.

Van 9-12 uur
Van 13-16 uur
Van 19-20:30.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is dus het lastige: ik werk zodanig met roosters dat ik wel een kwartier tussen de afspraken heb, maar mensen zijn altijd te vroeg en ik moet tussentijds het dossier van de klant bijwerken wat ook veelal 3 tot 5 minuten duurt. Ik vind het dan vrij ongemakkelijk om iemand dan gerust te woord te staan, dus meestal als ik langer ertussen heb, minimaal een half uur, bel ik mensen wel terug. Heb nu wel tijden erbij vermeld, maar mijn eindtijd verruimd, daar ik normaal ook tot 21.00 uur werk 's avonds en daarna de gelegenheid nog kan nemen om terug te bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die blokken vind ik inderdaad ook de beste optie. Die suggesties van 12 tot 6 vind ik zo enorm groot. Dan zit je dus 6 uur lang naar je telefoon te staren zonder dat je ergens heen kunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zoiets nu gedaan, alleen de avonduren zijn ruimer daar mijn laatste optie van reservering tot 21.00 uur is, en ik dus de gelegenheid heb om eventueel daarna nog terug te bellen.

Andere antwoorden (4)

Zeker niet na 2200u en dat geldt voor gewone telefoontjes.
Commerciële telefoontjes echt niet later dan 2100u.
Waarom stel je dezelfde vraag niet bij het bel me terug verzoek, oftewel knip de avond in tweeën en maak ervan 18-20u en 20-22u.
Verder vind ik het nogal vreemd dat je niet direct terugbelt, immers de klant heeft een vraag en de tijd op het moment dat hij belt en niet later!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou kunnen; echter: ik heb een massagepraktijk en op het moment dat ik in behandeling ben, kan ik simpelweg geen telefoon aannemen, dus ook niet direct iemand te woord staan. Daarom is er voor dit systeem gekozen, zodat ik niet gestoord kan worden, en zo spoedig mogelijk terug gebeld word. Het werken met tijden is daarom ook geen optie geweest bij de keuze: deze kunnen niet gegarandeerd worden want een betaalde afspraak gaat voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat direct terugbellen ook vaak als raar wordt gezien bij terugbelverzoeken. Zo kregen we wel eens terugbelverzoeken binnen die we - als er net iemand vrij was in de lijn - meteen terugbelden. Vaak kregen we dan een opmerking als "jullie hebben ook weinig te doen" en op internet lazen we op een bepaald moment zelfs terug dat we wel weinig klanten zouden hebben, omdat we zo snel terugbelden om te antwoorden op een vraag. Dan liever een kwartiertje wachten om dit onbegrip te voorkomen.
Voor zakelijke doeleinden zou ik een tijdstip tot 20.00 uur hanteren. 20.00 uur is over het algemeen de meest veilige keuze, omdat dan - hoe basaal het ook klinkt - de mensen daarna vaak niet gestoord willen worden omdat dan de meest interessante TV-programma's beginnen (denk aan het Journaal, GTST - veel mensen willen dan niet worden gestoord).

Om onduidelijkheden te voorkomen, zou je ook kunnen overwegen om aan te geven tussen welke tijden iemand kan worden teruggebeld. Bijvoorbeeld 's ochtends tussen 8.00 en 12.00 (aangezien de ochtend om 06.00 begint, zou je in theorie namelijk al eerder kunnen bellen), 's middags tussen 12.00-18.00 en 's avonds tussen 18.00-20.00. Dan heb je het voor jezelf en voor de klant duidelijk staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij het beste als je bij de keuzemogelijkheden hierachter vermeld tussen welke tijdstippen dit zal zijn. B.v. -Ochtend (8.00-12.00) -Middag (12.00-18.00) -Avond (18.00-22.00)

Zo weten de mensen waar ze aan toe zijn wanneer ze een verzoek indienen en hoef jij je nooit bezwaard te voelen over het tijdstip. ;-)

Misschien nog, indien mogelijk, een extra keuzemogelijkheid zoals: Anders, nmlk en dan een vakje waar ze zelf een tijdstip kunnen invullen. (B.v. 13.00-15.00 of 20.00-0.00)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een tijdje in een (commercieel) callcenter gewerkt, daar waren wij wettelijk verplicht om niet meer te bellen na 9 uur. Dit was wettelijk bepaald door de reclame code commissie. Nu is dit natuurlijk geen reclame, maar een terugbelverzoek, toch zou ik 9 uur aanhouden. Voor 9 uur 's ochtends is overigens ook not done.