is dit briefje van 5 euro vlas? zie uitleg en foto's

Ik weet uit welke zaak ik dit briefje kreeg hij ziet der anders ik heb deze nog nooit gezien. Is het verstandig om met briefje naar de albert heijn te gaan en vragen aan een van de kassa meisjes of ze willen kijken of die echt is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De invoering van dit nieuwe vijfje is erg slecht gecommuniceerd, want iedereen vergist zich, ook veel winkeliers: http://www.distrifood.nl/Branche-Bedrijf/Algemeen/2013/5/Problemen-rond-invoering-nieuw-vijfje-1248081W/ Inmiddels is het vijfje alweer een maandje in omloop, dus de onwetendheid zal binnenkort sterk afnemen. Ook de valsgelddetectors van veel winkels zijn inmiddels aangepast.

Het beste antwoord

Het is 1 van de nieuwe geld briefjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, hij is niet vals. Dit is het nieuwe vijfje. Wel heel grappig, vorige week wilde ik hiermee betalen bij een discotheek en de portier dacht ook dat hij vals was.

Toegevoegd na 12 seconden:
Het ziet er ook eigenlijk wel uit als monopolygeld...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk even aan de andere zijde of je tegen het licht houdend een afbeelding van de godin Europa ziet? Dan is hij heus echt. Een nieuw briefje van vijf.
De verschillen met het oude briefje worden uitgelegd op http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/overig/verschil-tussen-oude-euro.432650
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ik dacht dat alle Griekse mythologische figuren goden en godinnen genoemd worden? In http://www.beleven.org/verhaal/de_mythe_van_europa wordt wel geschreven "Europa had al gauw haar doel gevonden. Zij stond als een liefdesgodin tussen de gratiën en hield een boeket rozen triomfantelijk omhoog".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Amadea: het woordje "als" betekent in dit geval dat ze het niet echt is, maar er wel op lijkt.
Andere voorbeelden: de bruid ziet eruit als een prinses; de jongen treedt in de playbackshow op als popster; met carnaval verkleed ik me als een sultan. "Als" betekent niet altijd "net alsof" en als je het begrip "net alsof" wilt gebruiken, heb je niet altijd het woordje "als" nodig. Maar in de door jou aangehaalde zin wordt het wel zo gebruikt. Verder zijn er heel veel mythologische figuren die geen god of godin zijn. Er zijn in de Griekse mythologie ook halfgoden en mensen, verder ook nog wezens als centauren, nymphen, saters en nog veel en veel meer.