Wat gebeurt er met superdikke mensen die komen te overlijden?

Ik zat dus zo'n programma te kijken met superdikke mensen (om het zo maar eventjes te zeggen), en in Amerika zijn het er nog al wat. Maar stel nou, dat een persoon van laten we zeggen, 350 kilo komt te overlijden, wat gebeurt er dan? want hij past toch niet zomaar in een grafkist en misschien is hij zelfs te groot om gecremeerd te worden? Word zijn vet er dan helemaal afgesneden? Lijkt me ook geen leuk beroep, bedankt voor het antwoorden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Een paardencrematorium wil extra dikke mensen gaan cremeren: http://www.rtvnh.nl/nieuws/95873/Paardencrematorium+wil+zware+mensen+cremeren

Voor een begrafenis wordt een speciale kist gemaakt: http://www.metronieuws.nl/nieuws/steeds-grotere-doodskist-voor-dikke-nederlander/SrZmai!9CRmlqrQiuLdo/

Toegevoegd na 1 minuut:
Door toenemende zwaarlijvigheid groeit de behoefte aan grotere doodskisten. Ook veel crematieovens moeten worden aangepast.

Nederlanders worden dikker en hierdoor moeten uitvaartondernemers steeds vaker op zoek naar een extra grote doodskist. Ook in crematoria moeten de ovens worden aangepast op de omvang van de zwaarlijvige overledenen. Zestig procent van de Nederlandse crematoria heeft inmiddels een grotere verbrandingsoven. “Familie wil de overledenen graag in de eigen woonplaats cremeren. In alle regio’s bestaat inmiddels de mogelijkheid om mensen met overgewicht te verbranden”, zegt Henry Keizer van de Landelijke Vereniging van Crematoria. “Soms zullen ze moeten uitwijken naar een ander crematorium.” Het verbrandingsproces van obese Nederlanders is ingewikkeld. Door een overschot aan vet duurt het cremeren langer. “Dat verbrandingsproces moet vertraagd worden, omdat het anders onbeheersbaar wordt. Dit gebeurt bij voorkeur aan het begin van de dag als de oven nog niet zo heet is. Het tijdstip van een uitvaart moet dan worden aangepast.”

Steeds vaker wordt een grotere kist besteld, merkt Linda Damhuis van Bogra, een grote speler op de doodskistenmarkt. “Een paar jaar geleden kregen we maandelijks een verzoek binnen om een grotere kist te maken. Nu is dat zeker wekelijks. In Nederland zijn grafkisten altijd al langer dan in omliggende landen, maar nu komt ook steeds vaker het verzoek om ze breder te maken.” De productie van een extra large kist is een stuk duurder. “De kosten zijn zeker vijftig procent hoger, omdat ze met de hand gemaakt moeten worden. Bovendien moeten er vaak extra grepen aan worden bevestigd.”

Bij de Vereniging Toeleveranciers Uitvaartbranche (VTU) zijn 20 kistenproducenten aangesloten. “Van onze leden horen we dat steeds vaker een verzoek komt voor een grotere kist”, zegt Ton Vermey van de VTU. “Ook brancards en tilapparaten worden aangepast, omdat voor het tillen van overledenen strenge Arbo-regels gelden.”

Vermey levert met zijn bedrijf ook grafkelders. “Zeker vijftien procent van die kelders is nu extra groot. Vijf jaar geleden bo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Je antwoord stopt plotseling, midden in een zin! Het duimpje omlaag is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh niet gezien dat het te lang was, komt door die linken denk ik: Vermey levert met zijn bedrijf ook grafkelders. “Zeker vijftien procent van die kelders is nu extra groot. Vijf jaar geleden bouwden we die nog helemaal niet. Ze zijn een stuk groter dan de standaardgraven.” Ook uitvaartondernemer Yarden heeft geregeld verzoeken om voor dikkere cliënten een uitvaart te verzorgen. “Bij het bouwen van een nieuw crematoria bouwen we nu standaard een grote oven in”, zegt een woordvoerder. Ook bestaande ovens worden langzaamaan aangepast.” Jij hebt ook al zo'n raadselachtige min!

Andere antwoorden (3)

Het is echt niet een verschijnsel van gisteren, dat sommige mensen in Amerika erg dik zijn. Een persoon van 350 kilo heeft er overigens volgens mij nooit bestaan. De graven op begraafplaatsen, de grafkisten en de faciliteiten in de crematoria zullen inmiddels wel aangepast zijn aan dikke mensen. En als er voor het vervoer van de kisten meer mensen dan normaliter moeten worden ingezet, dan zal daar ook voor worden gezorgd.

Mogelijk zijn er hogere kosten verbonden aan het begraven of cremeren van dikke mensen, maar ook daarvoor zal een oplossing worden gevonden. Het afsnijden van vet is, zoals je zal begrijpen, een absurd idee! Dat gebeurt dus niet.
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
350 kilo komt niet eens voor in de top 10........ (veels te weinig) http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_heaviest_people
Antoni
10 jaar geleden
Je hebt gelijk! En je geeft daar prima bewijs bij. Mijn bewering was onjuist. Mijn excuses daarvoor!
ronron1212
10 jaar geleden
er zijn weldegelijk mensen die zwaarder zijn dan 350 kilo
Jon Brower Minnoch – 635 kilogram Jon Brower Minnoch (1941-1983) is met overwicht de dikste man ter wereld (zie de afbeelding rechtsboven). Hij was samen met zijn vrouw ook het koppel met het grootste gewichtsverschil tussen hen; zij woog slechts 50 kilogram. Dat is ongeveer acht keer zo weinig als Minnoch in totaal afviel nadat hij op zijn 32e in het ziekenhuis werd opgenomen: 419 kilogram, het grootste gewichtsverlies ooit. Enkele jaren later overleed hij alsnog, nadat hij weer meer dan 150 kilogram was aangekomen. Net als negen van de tien zwaarste mensen ter wereld was ook de dikste mens ter wereld een Amerikaan.
http://top-10-lijstjes.plazilla.com/de-top-10-van-dikste-mensen-ter-wereld
Antoni
10 jaar geleden
Ja, ronron1212, daar heeft MrTomaat mij (ook) al van overtuigd. Ik had het mis en ik heb dat toegegeven.
Ik heb dat laatst toevallig op tv gezien dat ze dan een grotere kist hebben. Ongeveer zo groot als een tweepersoonsbed lieten ze zien. In NL zou je dan twee begraafplekken moeten kopen. Dan kan die persoon 'gewoon' begraven worden ;) Maar is idd wel ingewikkeld!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een tweepersoonsbed is 180 breed, dat lijkt me een beetje overdreven want een heel dik mens wordt niet 180 van zijn linker- naar zijn rechterzij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://metro.co.uk/2007/08/09/burial-in-britains-biggest-coffin-604295/ Tweepersoonsbedden zijn er al vanaf 1,40m. De eerste keer toen ik een zo'n dikkemensenkist zag kreeg ook het tweepersoonsbed idee. Uitzending bij Oprah geloof ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het standaard tweepersoonsbed is 180, dus daar dacht ik aan.
Als een persoon in deze, een gewicht heeft bereikt van, zeg maar, ommenabij, een 500 pounder is, (wetenschappelijk onderzoek van harvard toont dit aan) , is crematie geen optie. Explosiegevaar treedt op door scheur en gasvorming in het kadaver (ook wel KLbamn). De maag en darmen barsten dan uit elkaar. Het is echter mogelijk om toch te cremeren. Daartoe dient het kadaver lekgeprikt te worden, voor de aanvang van de crematie.

Succes!

Ps: goede vraag!