Waarom moet je een aantal jaar in een stad gewoond hebben voordat je daar zelfstandig een huis kunt huren?

Ik woon zelf in Rotterdam en ik ben aan het kijken naar steden die me leuk lijken om in te wonen. Soms staat er dat je bijvoorbeeld 5 jaar in een stad gewoond moet hebben, wil je kans hebben op een huurhuis. Waarom bestaat deze regel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat men mensen die al lang in een plaats wonen en daar vaak gevestigd zijn, familie hebben, etc. de voorrang wil geven.
Omdat men vooral mensen wil in een plaats, die daar een economische binding mee hebben. Men wil zeker weten dat die mensen daar ook hun geld uitgeven, misschien liefst dat die daar ook een baan hebben.

Overigens geldt dit niet voor vrije sector huurwoningen.
Als je genoeg geld hebt kun je overal wel wat huren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet in elke stad geldt het. Goed antwoord! Kan helaas niet plussen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik wel! +