Wat is de meest giciteerde kreet/zin uit een Nederlandse film?

Ik denk dat bv: "kijk sjonnie, geile wijven" hoog scoort.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit gehoord van "Kijk sjonnie, geile wijven"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of de speelfilm zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken die kreet wel, maar heb 'm nog nooit gebruikt zien worden. Maar ik ben ook niet zo'n disco/party-typ, waar dat misschien wel gebezigd wordt.

Antwoorden (13)

Geen gezeik, allemaal rijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
buurman wat doet u nu (flodder)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik kom bij Flodder uit, mijn favoriet is hierboven al gequote, maar ook hoog scorend bij mij:

"Dat doet die anders nooit hoor"
"Hoe willen de heren betalen? American Express, Dinersclub... Polaroid!"
"Het enige wat jij omhoog krijgt is de loop van je Tank."
"'t Blijft toch je zoon he.."
"Zet hem maar in de zon dan kan ie drogen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg maar nee, dan krijg je 'dr twee! (een of andere reclame)
Ouwe seeeemelaar! (de Familie Knots)
Een kloddertje roze verruf hieeer (de Familie Knots)
Hands up, als zodanig! (de Familie Knots)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje dom. Prinses Maxima over Prins Willem Alexander
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellis waar niet uit een film, maar inderdaad wel eentje die je tegen blijft komen... :-)
'Kan nog een leuk feestje worden deze zomer.....'

http://www.youtube.com/watch?v=RtFGvQb14qo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een uitdrukking uit de reclame: ff Apeldoorn bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als je begrijpt wat ik bedoel."

De film met zwelgje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Als_je_begrijpt_wat_ik_bedoel#Film
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeiesmorgens!!!!

Uit Jiskefet. Debiteuren/crediteuren.

http://www.jiskefet.nl/

Daarnaast denk ik dat de kreet van Emile Ratelband ook wel heel erg hoog in de Raking staat. Tsjakkaaaaaaa!
(wel een kreet , maar niet uit een film!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, maar je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Ik zie bij de kreet "Tsjakkaaa" alleen maar die irritante kop van Ratelband voor me. Ik heb het even opgezocht en wikipedia komt met hetvolgende; Hij noemt zich 'entertrainer': met positieve energie laat hij mensen over hete kolen lopen en poogt hij fobische patiënten te genezen. Ratelband maakt hierbij vaak gebruik van het audioanker Tsjakka, volgens hem geïnspireerd door de strijdkreet uit een serie over het leven van Shaka Zoeloe. Youp van 't Hek gebruikte hetzelfde woord in zijn shows tussen 1986 en 1990, als verbastering van het hakkende tsjak, met de betekenis ‘godverdomme, ga ervoor’.[1] Beiden ontkennen het van elkaar overgenomen te hebben. Het woord bestond al voor die tijd, waarschijnlijk is de gelijktijdige popularisering toeval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor de goeiesmorgens deze morgen
Goeie moggel ( van een reclame ).

Toegevoegd na 1 uur:
Het is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk, ow nee! Calimero.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest kloppen, want de bel doet het niet. haha.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben d'r klaar voor! (Spongebob)