Wat is de impact (in algemene zin) als er succesvolle anticonceptie voor mannen zou bestaan?

Ik heb sterk het idee dat er toch heel wat zwangerschappen niet zouden zijn doorgegaan.
Maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ik vertrouw er toch liever zelf op met de pil. Een man kan wel zeggen dat hij anticonceptie slikt, maar hoe kun je dat zeker weten? ik wil het risico niet lopen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo heeft gelijk, er is toch al tijden anticonceptie voor mannen? Of je bedoeld dus een (prik)pil o.i.d.?

Antwoorden (4)

Hetzelfde als voor vrouwen natuurlijk!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bestaat al, dat noemen ze condoom, of sterilisatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd ben ik juist bang voor meer zwangerschappen... zeker als het om een pil zou gaan die mannen zouden moeten slikken. Ik zou het in elk geval, als vrouw, niet van mijn partner af laten hangen want als hij het vergeet zijn de lichamelijke gevolgen voor mij.
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
dank je ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat is precies de reden waarom de mannenpil nooit een succes zal worden.
Er IS al een mannenpil ontwikkeld, en het leuke is : het is een commercieel wanproduct dat never nooit gaat aanslaan. Ik betwijfel dus sterk of het ook ooit echt op de markt komt.

Allereerste is het veel moeilijker om een pil te maken die voortdurende zaadproductie remt zonder al te veel vervelende bijwerkingen. Daarom heeft het zo lang geduurd, en werken die medicijnen nogal complex.

Voor vrouwen hoef je alleen maar éen maandelijks eitje te voorkomen ; dat is vele malen eenvoudiger en met veel minder bijwerkingen te bewerkstelligen.

Binnen een relatie waarin mensen geen kinderen willen is sterilisatie van de man (kleine ingreep) of anticonceptie voor de vrouw goedkoper en makkelijker.

Als er GEEN sprake is van een relatie, is er geen vrouw op de wereld die een man zou vertrouwen die zegt aan de pil te zijn.

Daarmee is de enige mogelijke doelgroep eigenlijk de alleenstaande man die op alle mogelijke manieren wil uitsluitend dat er iemand zwanger van hem wordt wanneer hij van de ene ...op de andere kruipt. Gelukkig is die groep al niet zo groot, en voor zover ze er zijn zal het ze aan hun ...roesten hoeveel kinderen ze rond hebben lopen. Ook daar zul je dus weinig dure mannepillen (wat trouwens injecties of implantaten zouden moeten zijn) slijten.

Het middel bestaat dus in principe al, de impact zal nihil zijn.