Hoe kan ik ik met een verlopen paspoort remigreren naar Nederland?

Zes jaar terug ben ik naar België gegaan. Ik heb me daar nooit ingeschreven of een legitimatie vernieuwd. Nu is mijn nederlandse paspoort 2 jaar verlopen. Via welke weg kan ik het beste terugkeren naar Nederland (ik ben geboren nederlander)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Met de auto, trein, fiets, brommer, lopend of met de step.
Ga naar het gemeentehuis van de gemeente waar je nog steeds staat ingeschreven en vraag een nieuw paspoort aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor m'n flauwheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het klopt wel, dus een plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Het een en ander heeft niets met elkaar te maken.
Binnen de EU bestaat er vrij verkeer van personen, wat inhoudt dat u zich ook vrij mag vestigen binnen ieder land in de EU.
Je bent dus niet geemigreerd, je hoeft dus ook niet te remigreren.
Je kunt gewoon in Nederland gaan wonen.
Met of zonder paspoort.

Je moet wel in het bezit zijn van een geldig identificatiebewijs, paspoort of ID kaart, maar dat kan je gewoon aanvragen in de gemeente in Nederland waar je gaat wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe mag je niet de grens over zonder geldige legitimatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, Essierulez, heb je gelijk in.
Maar ik woon dicht bij de grens en steek die regelmatig over..........
meestal zonder paspoort.
Zonder geldige legitimatie mag je officieel niet reizen. Als je het dus via de 'officiele' weg wil aanpakken, moet je eerst zorgen voor een geldige legitimatie. Als het goed is kan je die gewoon aanvragen bij de ambassade oid.
Op zich kan je ook het 'risico' nemen en gewoon de grens over gaan. De kans dat je gepakt word is klein. Maar realiseer je dan dus wel dat het niet mag.

Als je in Nederland bent, kan je je gewoon vestigen in de gemeente naar keuze.