Wat is de gemidelde moord per dag in nederland?

Ik zie zo af en toe de gemiddelde moord bijv in Irak en vroeg me af wat dit in nederland eigelijk is,ik neem aan dat niet elke moord op het nieuws komt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In 2011 kwamen in Nederland 165 personen door moord en doodslag om het leven. Dat waren er 7 meer dan in 2010.
Vermoedelijk is het aantal in 2012 verder gestegen. Maar de cijfers van vorig jaar worden pas eind 2013 bekend.
Het betekent dat in Nederland ongeveer per twee dagen een persoon door een misdrijf om het leven komt. Een halve moord per dag, komt dat op neer.
Amadea