Hoe lang is een pasfoto voor je paspoort geldig?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel de zelfde foto die je op je paspoort hebt. Als je paspoort al verlopen is dus.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zo lang als je paspoort geldig is. Dan moet je een nieuwe foto meenemen en een nieuw paspoort aanvragen. Toegevoegd na 4 minuten: Er zijn wel veel eisen aan de pasfoto, maar als deze al op een document staan en je verandert (bijvoorbeeld door ander haar e.d.) dan zal je document niet zonder meer ongeldig zijn. Het kan wel zijn dat je meer vragen krijgt bij een paspoortcontrole. In sommige gevallen kan het dan wijzer zijn om een nieuw paspoort aan te vragen. Tegenwoordig zitten er ook andere biometrische kenmerken in, zoals de vingerafdruk. Toegevoegd na 5 minuten: Als je paspoort verlopen is dan kan je de foto niet meer gebruiken. Er zijn strenge eisen aan de foto en deze moet zeker gelijkend zijn bij aanvraag van een nieuw paspoort. Toegevoegd na 39 minuten: Als je vraag is dat je een setje eerder goedgekeurde pasfoto's hebt liggen en ze lijken nog goed dan zal je deze wel kunnen gebruiken natuurlijk bij de aanvraag van een nieuw paspoort. Het paspoort is 5 jaar geldig en zo lang je geen geslachtsoperaties ondergaat of gigantisch bent gegroeid in de breedte zal je best nog een keer dezelfde foto kunnen inleveren. Mits deze niet zijn verkleurd natuurlijk. De regels voor de foto's zijn streng, maar zijn al jaren hetzelfde.

Bronnen:
http://www.paspoortinformatie.nl/content.j...

Dat ligt er aan hoeveel je er nog op lijkt. Als je je eerste paspoort met 11 hebt gekregen, zul je met 16 ECHT aan een nieuwe pasfoto moeten. Ben je niet of bijna niets veranderd, dan zullen ze niet eens ZIEN dat je met een wat oudere foto komt. Ik heb zojuist voor de derde keer (!) een ID-kaart kunnen aanmaken met EXACT dezelfde foto. Tien jaar oud inmiddels, maar die paar rimpeltjes meer dan op de foto zie je nauwelijks ;-) Maar toen ik nog 20 was, kwam ik daar echt niet tot mijn 30e mee weg. En ik vrees dat ik over vijf jaar de schijn ook niet langer op kan houden.....

Dat bepaalt de ambtenaar die bij de gemeente achter het loket zit. Als die zegt, de foto lijkt niet genoeg meer, dan mag je een nieuwe laten maken.

Zolang de foto verder nog steeds voldoet aan de gestelde eisen ( qua bril, frontaal aangezicht etc. ) en foto is nog aardig gelijkend op het wonderschone portret wat je ziet in de spiegel ;) Dan is er niets aan de hand en mag deze nog steeds gebruikt worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100