Wat is er nu nog over van het land van ooit?

Wat is er nu nog van het voormalige attractiepark over, en zijn hier ook beelden van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat gebied heet tegenwoordig de poort van Heusden.

Midden in de gemeente Heusden ligt de Poort van Heusden. Tot eind 2007 was er het Land van Ooit gevestigd. Als het aan de gemeente ligt komt er in het gebied een hoogwaardige voorziening die past bij het groene, natuurrijke karakter van het gebied. Wat er precies gaat komen, is nog niet bekend. In het voorjaar van 2011 vindt onderzoek naar de mogelijkheden daarvan plaats. In ieder geval wil de gemeente dat de prachtige natuur behouden blijft en dat het gebied voor iedereen toegankelijk blijft.

In eerste instantie was het de bedoeling om in de Poort van Heusden opnieuw een toeristisch-recreatieve voorziening van formaat te ontwikkelen. De aanbestedingsprocedure die daartoe de afgelopen twee jaar heeft gelopen, is echter door de gemeente afgebroken. Het gat tussen de opbrengst van de plannen van de marktpartijen en de investering die de gemeente in 2007 heeft gedaan, was zo groot dat doorgaan niet verantwoord was.

De ontwikkeling van de Poort van Heusden beperkt zich overigens niet tot recreatie. Ook de aanstaande uitbreiding van het Ei van Drunen – hiermee ontstaat op die plek een volledige aansluiting op de A59 – maakt er deel van uit. Daarnaast denkt de gemeente ook aan de ontwikkeling van zakelijke bedrijvigheid in het groen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er is niets! over van het Land van Ooit.
zo jammer. want het was zo leuk.
ik vond het geweldig het met mijn destijds jonge kinderen (nu 26 en 28 jr) te bezoeken: we hebben er echt genoten!