Is een aangetekende brief wel 'geldig' als deze aankomt bij iemand haar ouders, en zij net verhuisd is?

Beetje een kromme vraag, wist hem niet goed te stellen vanwege teken limiet. Hier dus de uitleg:

Ik wil een aangetekende brief sturen naar iemand die geld verschuldigd is aan mijn vriend (de brief gaat dus namens mijn vriend naar haar (ex)).
Zij woont als het goed is nu nog bij haar ouders, maar het kán zijn dat ze kort geleden, of binnenkort een ander adres heeft. Ook zit ze momenteel in het buitenland.
Als de aangetekende brief aankomt bij haar ouders, terwijl zij daar niet meer ingeschreven staat, mogen die ouders deze dan weigeren/negeren? En geldt de brief (aanmaning) dan wel?

Zo nee, hoe kom ik achter haar juiste adres?

Er waren eerdere vragen over gesteld, maar aangezien de antwoorden meer gericht waren op diegene zijn situatie, kon ik daar geen juist antwoord voor mezelf uithalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet zeker weet of de persoon daar niet meer woont,heeft het geen zin om daar een aangetekende brief naar toe te sturen. Een aangetekende brief mag je altijd weigeren,ook als je daar woont. Mocht de persoon er nog wel wonen,dan kun je bij de post ervoor zorgen dat het aangetekende stuk alleen door geadresseerde in ontvangst/getekend mag worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dankje. Wat moet je doen als ze deze brief weigert? En krijg ik dit dan te weten?
En wat moet je doen als je toch het adres niet weet? De gemeente?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze de brief weigert heb je pech,je kunt hier niets tegen doen.
Je kunt je aangetekende brief volgen via tracktrace. Ik denk niet dat de gemeente doorgeeft waar zij woont,dit mag niet omdat dit schending van de privacy is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
''Als ze de brief weigert heb je pech'' Hoe doet een bedrijf dit dan..? Volgens mij is dat dan volgens de wet: verstuurd = verstuurd dús ook ontvangen.
Als ik aankom met: niet ontvangen; dan moet ik alsnog betalen omdat zij kunnen aantonen het verstuurd te hebben. Hoe zit dit dan tussen particulieren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook tussen particulieren kun je gewoon een aangetekend stuk weigeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, maar als ze het stuk weigert, tot 2 keer toe, maken we dan wel 'kans' bij de kantonrechter, als zij zegt dat ze die aanmaningen nooit gehad heet (geweigert heeft) ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de brief aangetekend stuurt, zou je de track en trace opmerkingen op de site kunnen uitprinten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt appeltje,da
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er ging iets fout hierboven.
Je hebt inderdaad bewijs dat je het aangetekend hebt verstuurd als je de tracktrace uitprint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oooh ja, natuurlijk, wat een goede! zal ik rekening mee houden.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Volgens mij krijg je ook het papiertje van de postbode weer terug als het geweigerd word, met de tekst "geweigerd" of "onbestelbaar"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het afwachten, ik stuur hem pas over 3 weken of zo, bedankt allemaal

Antwoorden (1)

Als de brief niet door de geadresseerde is ontvangen is het niet geldig. Hij is eigenlijk verkeerd bezorgd. De handtekening klopt tenslotte niet. Je zl dus opnieuw moeten sturen met op de enveloppe de aantekening'' persoonlijk''