Wat te doen bij onbekende bankoverschrijving?

Mijn bankrekening wordt gebruikt voor illegale praktijken, dit zonder mijn medeweten. Het is zo dat mijn PC een dag gehackt was en er een keylogger was geïnstalleerd, waardoor het rekeningnummer gezien kan worden.

Nu ben ik bang dat er vroeg of laat negatieve berichten op mijn rekeningnummer en naam komen te staan. Wat kan ik doen? Ik heb de bank al een mail gestuurd om te vragen of ik een ander rekeningnummer kan krijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Illegaal in zoverre dat de rekeningnummers mij niet bekent voorkomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Niet mailen, gelijk bellen. Banken hebben altijd een alarmnummer voor zaken als deze en vermissing van pasjes e.d..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet jij dat nummer van de ING?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hem al gevonden.
Powergen
11 jaar geleden
Met een beetje googlen kom je al ver http://www.ing.nl/particulier/klantenservice/contact/index.aspx
De bank heeft een fraude afdeling en die gaan het voor je uitzoeken. Daarnaast aangifte doen van het hacken bij de politie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als eerste:

Aangifte doen bij politie, hacken is een strafbaar feit.

Melding maken van de geldtransacties bij politie en bank, deze kunnen u verzoeken het nummer te handhaven voor opsporing van de daders.

Als laatste, bewaar nimmer bankgegevens op uw computer, laat uw computer geen wachtwoorden of inlogcodes onthouden.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als eerste je bankrekening blokkeren en de bank informeren. Vervolgens aangifte doen bij de politie.