Is het gevaarlijk om ergens met je volle naam (+ doopnamen etc) op internet te staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Volgens mij kan het weinig kwaad. Maar ik zou niet meer prijsgeven dan nodig. Voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt :D

Andere antwoorden (11)

Of het gevaarlijk is licht aan de situatie. Heb je vijanden, word je gezocht door de politie enz.
Verstandig is het in iedergeval niet. Je buurman kan zo even snuffelen op internet en je voledige naam en etc zien.

Toegevoegd na 57 seconden:
Licht = ligt , sorry typfoutje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets te verbergen hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me niet verstandig je persoonlijke gegevens op straat te gooien, ook niet op internet. Je weet maar nooit wat kwaadwillenden ermee kunnen uitspoken. Bv. gebruiken voor een vals paspoort; ik noem maar iets hoor. Ik persoonlijk zou het dus nooit doen.
14 jaar geleden
Ik zou niet teveel gegevens ter beschikking stellen. Met een beetje sprokkelen, kunnen malafide mensen op internet anders heel wat gegevens verzamelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sta - ongevraagd - met m'n hele familie en al m'n namen en data (scheidingen, huwelijken, foto's als baby en kleuter) op internet. Al een jaartje of 10 schat ik. Ik heb er nog nooit iets gevaarlijks door meegemaakt.
En ook door m'n werk kan je me uitgebreid vinden met foto's, loopbaan, videootjes. Maar hinder ondervind ik er niet van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er tot op heden nog geen nadeel van ondervonden!
Je geeft natuurlijk niet je e-mail adres zomaar aan iedereen.
Als je er prijs op stelt,maag je ook mijn doopnamen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou zelfs wel eens handig kunnen zijn, wie weet wacht je ergens een erfenis en kunnen ze je zo achterhalen ;-)

Maar zonder dollen; we staan allemaal wel ergens vermeld. Zolang je geen bankgegevens, emailadressen etc. blootgeeft, kan het niet zo'n kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genealogie websites staan vol met volledige namen (+ doopnamen etc) op het internet. Het is niet bekend dat mensen daar problemen door hebben ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen is goed, maar controlle is beter! Nieuwe kandidaten checken we na via Google, Hyves, Facebook etc. Situaties: in Hun opgegeven situatie beleven ze ' n rustig weekend met partner, terwijl foto's, beschrijvingen een heel ander beeld van iemand weergeeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet te veel persoonlijke gegevens erbij zet kan het nauwelijks gevaar opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom welke informatie aan je naam gekoppeld kan worden. Dus niet of je naam op internet te vinden is, maar welke informatie iemand kan vinden die op je naam zoekt.

Als iemand op zo'n manier ook aan je adres, telefoonnummer, bankrekening, sofinummer etc komt, én op je blog kan lezen dat je volgende week weg bent, én op een forum dat je net een peperdure flatscreen hebt gekocht, is dat vragen om inbraak.