Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom moet je bij sommige firma's (om contact op te nemen) bellen of schrijven in plaats van te kunnen mailen?

Ik wil mijn telefoonabonnement opzeggen, en moet hiervoor bellen of schrijven (niet aangetekend). Mailen mag niet, terwijl de firma in kwestie wel internet heeft en een website.
Geregeld word ik met dit fenomeen geconfronteerd : je kan een brief schrijven, je kan bellen maar er is geen mogelijkheid om te mailen (bv. Lidl contact ivm een product, opzeggen Test Gezondheid enz...).
Het gaat dus niet over "opzeggen per aangetekend schrijven" (dat zou ik nog begrijpen) maar wel waarom contact (om welke reden dan ook : info, klacht, verandering abonnement....) niet gewoon per mail kan.
Ik heb nagevraagd en faxen mag ook niet.
Wat is hiervan een mogelijke reden?

Toegevoegd na 40 minuten:
het gaat dus niet enkel om "opzeggen" maar ook om info vragen en zo....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Misschien is de mailbox van het bedrijf niet groot genoeg om al die mailtjes te verwerken. Misschien zijn er niet genoeg personeelsleden die met die mailtjes aan de gang kunnen. Ongetwijfeld is een mailtje sneller geplaatst dan een brief. Daarom worden er nu meer mailtjes verstuurd dan tientallen jaren geleden brieven via de post. Verder is het telefoneren vaak een probleem. Het is vaak een heel gedoe om door al die keuzemenu´s en wachttijden heen te komen. Klanten geven het dan vaak op. Dat bespaart weer personeelskosten. Koning klant is hiervan echter de dupe. Maar veel bedrijven zijn hierin wat kortzichtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de klant dan vaak opgeeft, de telefoonkosten en wachtijd is een belemmering, via de mail opzeggen is te makkelijk voor de klant, dan kunnen ze hem/haar niet meer beinvloeden. Minder klanten lopen weg als het op deze manier moet.

Toegevoegd na 44 minuten:
De medewerkers moeten toch betaald worden, of ze nu bellen of mailen, via de telefoon, vaak 0900 nummers, levert dat nog iets op, via de post wordt niet veel meer gedaan, dus uiteindelijk toch, om de kosten te beperken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met ``Minder klanten lopen weg als het op ie manier moet``? Ik dacht, dat dan juist meer klanten weglopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minder mensen lopen weg als ze moeten gaan bellen naar de dure 0900 nummers, daar hebben ze geen zin in, geven het op en blijven waar ze zitten.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing