In hoeverre ben je vrij om flyers voor een betaald evenement te verspreiden/neer te leggen (openbaar vervoer, etc.)?

Ter promotie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

om in het openbaar flyers te mogen uitdelen/ verspreiden, heb je veelal een vergunning nodig van de gemeente (Dit kan per gemeente verschillen).

Om in het openbaar vervoer je flyers kwijt te mogen raken heb je toestemming nodig van de vervoersaanbieder.

Heb je deze toestemming niet, dan ben je in overtreding en kunnen en sancties volgen.

Wat je wel zonder vergunning kan doen, is de flyers huis aan huis verspreiden, door ze in de brievenbussen te stoppen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo lang je mijn brievenbus maar overslaat ;-) Heb namelijk een nee-nee sticker.
Om tijdens niet-openbare evenementen flyers uit te mogen delen, heb je toestemming nodig van de organisatoren.
Als het om een beurs gaat waar je niet mag flyeren maar waar wel bevriende standhouders staan, kun je hen vragen of je je flyer op hun stand mag neerleggen.