wat is het nivo van gemengde leerweg?

Op het vmbo heb je 3 nivo's; b= basis, k= kader en t= theorie. Van laag naar hoog of makkelijk naar moeilijk. Er bestaat ook een gemengde leerweg met theorie en veel praktijk. Wat is het theoretisch nivo van de gemende leerweg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op het VMBO heb je 4 niveau's.
De gemengde leerweg is ook een apart niveau, waar je ook aparte opleidingen voor hebt.
Wel is het zo dat je gemengde leerweg-diploma meegenomen kan worden voor een niveau 4 opleiding MBO.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als toevoeging; Het theoretisch niveau staat ook op niveau 4.

Toegevoegd na 11 uur:
Snap niet waarom ik hier minnen voor krijg, het antwoord klopt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemengde leerweg zit tussen kader en theoretisch in. Je volgt vakken op het vmbot niveau maar ook een praktijkvak. Normaal telt bij kader het praktijkvak 2 keer en zo hoef je maar in 5 vakken examen te doen. Met de gemengde leerweg telt het praktijkvak maar 1x en zo moet je dus in 6 vakken examen doen. Bij vmbot heb je ook 6 vakken maar die zijn allemaal theoretisch dus daar zit niet meer 1 vak praktijk in.

Je kunt met gemengd en met vmbot naar een mbo4 opleiding maar soms lukt dat ook als je met kader goede cijfers hebt gehaald.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorbereidend_middelbaar_beroepsonderwijs#Leerwegen