waarom mag ik geen pakje aannemen voor mijn man?

laatst had mijn man een mobieltje besteld toen die werd bezord mocht ik hem niet aannemen.
wij zijn wel getrouwd maar dat maakte die man niks uit.
mijn man heeft later de bestelling maar geanuleerd want hij is alleen op zondag thuis.

en van de week belt de necherman elke dag om ons een aanbieding voor een reis aan te smeren. ik zei we hebben geen belangstelling.,
zegt dat mens ik wil toch u man even spreken. ik zei dat kan niet die is nooit thuis door de week.
ze heeft het nog 8 x geprobeerd elke keer was ik alleen thuis. ik was oplaatst zo boos. uiteindelijk belde er een andere colega die ons uiteindelijk uit het bestand zette.

waar slaat dit op. heb ik als getrouwde vrouw dan helemaal niks te zeggen /????

14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Wettelijk gezien mag u gerust een pakje, dat gericht is aan je man, in ontvangst nemen. Dus vertoonde de bezorger een vreemd gedrag, mede daar het mobieltje later werd geannuleerd. Ze hebben dus nu helemaal niets kunnen leveren. Vreemd.
Wat betreft de telefonische aanbieding. Het gesprek is schijnbaar zo verlopen dat de aanbieder meer kans zag bij je man iets te verkopen dan bij jou. En houd er rekening mee: jouw man had het mobieltje besteld en zijn naam staat dus in het bestand. Het feit dat hij al iets in het verleden besteld had, gaf ze hoop op meer succes, zeker nadat jij de boot afhield. Telefonische verkopers kunnen zeer hardnekkig zijn. En het slaat natuurlijk wel ergens op. Ze willen n.l. iets verkopen!!!
Toch dienen ze meer gespect te tonen tegenover jou, als ze merken dat je niet geïnteresserd bent. En zoals je natuurlijk wel weet; als vrouw heb je dezelfde rechten als een man. En als dat in een telefonisch gesprek niet tot uiting komt, laat je dit de beller maar weten door hem te vragen waarom hij je man perse wilt spreken. Je bent getrouwd, dus neem je tijdens zijn afwezigheid van je man zijn zaken waar. Basta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat vreemd het lijkt me sterk dat dit normaal is.
zeker als je wettelijk getrouwd ben ?

wat mogelijk is dat jullie geen gezamelijke rekening hebt of alleen een rekening op je mans naam waarvoor je niet mag tekenen
maar vraag me dan nog af hoe een bezorger dat kan weten ?
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
we hebben alles gezamelijk. de bank en alles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat maakt dat nou uit dat je getrouwt bent, dan is heus niet alles van allebei hoor. Ook als je getrouwt bent hou je gewoon je eigen privacy. Dus een pakje waarvoor getekent moet worden, kan alleen met een machtiging of door de persoon zelf aangenomen worden.
Dat heeft echt niets te maken met 'man/vrouw zijn' of wel/niet getrouwd. Ik heb ook eens een bezorger aan de deur gehad die per se een handtekening van mijn vrouw moest hebben en ben ook wel eens gebeld door een bedrijf dat per se mijn vrouw wilde spreken om haar iets aan te smeren. Als ze niet willen luisteren, geef ik ze voortaan een grote bek en hang op. In de regel bellen ze dan echt niet meer terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt wat gsm's met abonnementen verkocht. Ik ga er van uit dat dit ook een combinatie gsm+ abo was?
In dit soort gevallen moet degene op wiens naam het abonnement staat, namelijk ook het pakketje in ontvangst nemen en zelf het contract voor het abonnement ondertekenen. Als het op jouw naam zou staan zou dat dus ook betekenen dat je man het niet in ontvangst kan nemen...
Dit alles omdat er soms nog wel eens wat verkeerd gaat, als zo'n contract door de verkeerde persoon wordt ondertekend, is er geen betalingsverplichting en heeft de klant dus een gratis telefoon gekregen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar heb je niks te zeggen, wat betreft die bel actie je kunt gewoon naar de website https://www.bel-me-niet.nl/ Dan ben je van die ongewenste teleoontjes af. Wat betreft de telefoon, dat is juist de verzender heeft gewoon bij de verzending aangegeven dat het maar aan een persoon mag worden aangeboden. En dat gebeurt dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dat soort reacties krijg dan verlies ik mijn respect voor dit soort mensen en dan kunnen ze van mij het rambam krijgen en niet het lef hebben om mij nog 1 keer te bellen of aan de deur te komen want ik doe ze wat. Door de telefoon heentrekken of zo, als dat zou kunnen. Je merkt het al, ook ik wordt er heel narrig om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een pakje is van waarde dan kan hij om legitimatie vragen.
Dus begrijpen doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij toch logisch, iets wat persoonlijk aan jou wordt verzonden is niet voor anderen bestemd, ook je partner niet. Simpel voorbeeld je bent Minister en er wordt vertrouwelijke informatie naar je gestuurd, Je man tekent en gaat de zaken is eens rustig doornemen, en wellicht als hij het er niet mee eens is publiceren. En omdat je nooit aan de buitenkant kan zien wat er in zit..
De postbode kan natuurlijk niet zien of jij inderdaad zijn vrouw bent of dat je een onderhuurder bent waar hij al jaren ruzie mee heeft maar die hij wettelijk niet het huis uit mag zetten...
of dat jullie in een moeilijke scheiding liggen, het een verrassingskadootje voor jou is etc. Dus ik snap op zich wel dat als het bedrijf niet zegt dat het ook door anderen aangenomen kan worden, de postbode dat niet doet. Maar vervelend is het natuurlijk wel!
Kan je man het niet bestellen op jouw naam of doorgeven dat hij jou toestemming geeft het voor hem aan te nemen?
Er zou toch een mogelijkheid moeten zijn om dat aan te geven?

Bij ons is het overigens andersom: hier worden regelmatig pakketjes aan de buren gegeven, ook als je zelf daar geen toestemming voor gegeven hebt... Nou heb ik gelukkig geen aso-buren die alles voor zichzelf houden en ontkennen dat ze iets gekregen hebben, maar je zal ze maar wel hebben..... ik zou het persoonlijk fijn vinden als ik het alleen zelf mag aannemen, veel betrouwbaarder. Maar in jullie situatie is dat wel heel lastig natuurlijk.