Is er op elke vraag een antwoord? zo ja valt er dan nog wat te leren in het leven..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Nee er is niet op alle vragen antwoord, er zullen altijd nieuwe vragen ontstaan, en de vragen lopen dus altijd voor op de antwoorden....
Soms een seconde voor, soms tot in de eeuwigheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee. Niet elke vraag is te beantwoorden. Er zijn vragen waarop het antwoord nog niet duidelijk is (bv: Hoe werkt zwaartekracht).

onafhankelijk daarvan is er voor iedereen nog veel te leren omdat er meer kennis in de wereld is dan een enkele individue kan onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet op elke vraag een antwoord... Er is geen antwoord op een ongestelde vraag...

En in het leven is niets te leren, leven voltrekt zich volkomen autonoom van je vragen en trekt zich niets aan van welke vraag dan ook...

Toegevoegd na 6 minuten:
.

En één gek kan meer vragen stellen dan tientallen geleerden beantwoorden kunnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja op elke vraag is een antwoord te geven, hoe wankel ook. Gelet op de grote variatie van antwoorden, valt er altijd nog na te denken, je hersens te laten werken en valt er ook wel wat te leren, al is het maar in filosofisch opzicht.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat op elke gestelde vraag wel een antwoord is. Al zullen het best niet altijd waarde volle antwoorden zijn. Er valt zeker nog wel veel te leren. Over veel dingen is het antwoord gissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel op objectieve vragen, niet op subjectieve vragen…
©AMG

Natuurlijk. Zolang jíj vraagt weet jij nog niet alles. Je leert dit door het te vragen aan iemand die het wel weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beroemde:
Wat is het geluid van 1 klappende hand?

Gelukkig is het niet alleen het vraag en antwoordspel waarvan we kunnen leren in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen zijn eindeloos.........
Antwoorden niet................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel een antwoord op elke vraag te 'verzinnen' maar elke vraag waarheidsgetrouw beantwoorden is niet mogelijk.