Een trend is toonaangevend en zet zich voort, ontwikkelt zich en ontplooit zich, meestal ontstaat daar weer iets uit.

Een rage is zoiets als een explosie. Iedereen doet er aan mee en het is kortstondig. Het houdt op zoals het begon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De spelling (;

Een rage is meestal wat kortstondiger dan een trend, maar de woorden worden door elkaar heen gebruikt.

Toegevoegd na 59 seconden:
uit de van Dale:
ra·ge [raazje] de; v(m) -s iets dat tijdelijk erg populair is
trend de; m -s 1 ontwikkelingslijn; neiging, richting 2 mode: de nieuwste ~s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rage komt meestal vanuit het niets. Bijvoorbeeld een spaaractie van een supermarkt zoals wuppies. Het is er ineens uit het niets.
Een trend is er meestal al, bijvoorbeeld in de VS of alleen in een bepaalde groep/wereld bijvoorbeeld de beroemdheden. Het duurt ook langer als een rage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rage kent duidelijk zijn begin en zijn eind. Meestal een korte heftige periode. Een trend heeft een langzaam begin (met trendsetters) en een heel langzaam eind, als hiervan al sprake kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een trend is het geschatte verloop van een bepaalde ontwikkeling en een rage is een tijdelijke populariteit. Een trend is dus een langduriger iets dan een rage, want die is tijdelijk.

Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Trends worden vaak aangeven door modeontwerpers, maar kunnen ook voortkomen uit een rage, waar ontwerpers dan verder op inhaken. Een trend duurt langer dan een seizoen en is altijd van invloed op het komende seizoensbeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een trend is een mode verschijnsel bijvoorbeeld de UGGS laarzen ,en een rage is bijvoorbeeld de wuppies die je bij alberthein kon krijgen .