Waarom als je in gespek ben met een vrouw noemen ze altijd namen van figuren die je helemaal niet kent.

Ipv dat ze zeggen een vriendin van mij, of 1 of ander figuur, nee altijd namen noemen, alsof dat belangrijk is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is gewoon makkelijker om de naam te gebruiken, "een vriendin van mij" spreek je toch minder makkelijk en snel uit dan gewoon de naam te zeggen. Maar zie het eens vanuit een positief perspectief: ze neemt ofwel aan dat je de naam kent (hebt onthouden uit een eerder gesprek) of dat ze je belangrijk genoeg vindt om over haar vriendinnen te praten en ze waarschijnlijk van plan is dat te blijven doen en dus je de namen op de langere duur zult gaan herkennen. Je weet dus alles al over die persoon en dat kun je meteen gebruiken als je haar ontmoet ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

altijd ????

nou denk dat het persoonsafhankelijk is, ik ken zat vrouwen die dat niet doen.

Persoonlijk denk ik ook dat het iets met opleiding en het milieu waar ze uitkomen te maken heeft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij doen ze juist altijd van: 'ooh nee, was met iemand maar die ken JIJ toch niet..'

bv..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
helemaal eens, soms noemen ze zelfs de naam van hun buurman, daar de zoon van die verkering heeft met een meisje uit canada, en en het broertje van dat meisje heeft een vriendje en daar de vader van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwar uw eigen ervaringen nou niet te snel met algemene fenomenen alstublieft!

Ik herken mijzelf maar ook de vrouwen om mij heen nu niet direct in uw stelling namelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik zeker weet dat degene met wie ik in gesprek ben, de persoon waar ik wat over wil vertellen niet ken, zal ik de naam niet noemen en dit anders omschrijven.
Maar doen alleen vrouwen dit, ik ken mannen zat die het ook doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe herkenbaar.. Maar, eerlijk is eerlijk, niet allemaal doen ze het.. de meeste wel overigens. Maar ik denk dat het komt omdat als ze iets vertellen het zelf voor hun zien en in hun eigen wereldje het opnieuw beleven en er dan geen rekening mee houden dat jij die persoon niet kent of dat jij er in een bepaalde situatie niet bij was. (Dat doen ze namelijk ook wel eens. dan vertellen ze iets zonder de clou te vertellen en dan denk je ook echt bij jezelf: ........ ok?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn inderdaad veel vrouwen die dit doen. Misschien komt het wel omdat mannen mensen eerder zien als onderdeel van een gemeenschap/groep en vrouwen iemand zien als individu.