Voor een opdracht voor school moet het minderhedenbeleid van Kiribati uitleggen, wat wordt hier precies mee bedoelt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Minderhedenbeleid is het beleid van de overheid dat gericht is op integratie, participatie en actief burgerschap van leden van etnische minderheidsgroepen. Het doel van je opdracht is dus om in kaart te brengen welk beleid de Republiek Kiribati voert ten aanzien van etnische minderheden. Je kunt bijvoorbeeld beginnen bij het onderzoeken van de standpunten van de twee grote politieke partijen in Kiribati.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een mogelijkheid, maar ik vraag mij af hoe relevant dit is voor de opdracht. Ik neem aan dat er voor de verschillende minderheden geen apart beleid is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De term 'opdracht' is nogal breed interpreteerbaar. In het geval van een compleet werkstuk is een algemene situatieschets zeker wenselijk, maar op de manier waarop de vraag gesteld is, 'het uitleggen van het minderhedenbeleid van Kiribati', denk ik eerder aan 'ga even een minuutje voor de klas staan en vertel je verhaal'. Afhankelijk van de opdracht dus.