Hoe wordt onze huidige tijdperk genoemd?

Tijdperk mbt ontwikkeling van technologie, internet, sociale omgang enz.

Ook wel de periode waar men als zombies naar ipads en andere gadgets aan het staren is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

Eigentijdse tijd.
Je kan de periode pas na een paar generaties benoemen omdat je op dit moment nog niet weet wat er aan deze tijd zo kenmerkend is geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het digitale tijdperk.

Er is door de mogelijkheden die het internet biedt zoveel verandert in de hele wereld, dat de digitale mogelijkheden de grootste bron van veranderingen zijn. Alles wat met deze digitale zaken te maken heeft is een bijna eindeloze vooruitgang, ook al wordt door ouderen en onwetenden vaak alleen gelet op het zogenaamde negatieve aspect.
11 jaar geleden
Echt het tijdperk !zeggen ze vaak we leven nu in het begin Vd 21e eeuw . De generatie die nu zeg van school afkomt en ook de groep tot zo 30 wordt vaak de Pamper generatie genoemd . Waarom dat laat zich wel raden . Ik weet dat veel mensen van die generatie op GV zitten en de typologieën verwerpelijk vinden , sorry hier een paar generaliserende opmerkingen . ( waar ik het zelf niet altijd mee eens ben ) niet willen doorzetten , genotzucht , hedonistisch , willen alles direct dus niet sparen maar nu alles consumeren van nieuwste gadget , tot exotische reis het moet kunnen . Ze zijn wel betrokken , goed gebekt , maar het moet niet tegen zitten . Willen direct hun privacy maar bij pa en ma thuis trekken ze daar wel de kasten open :) . Anders om is not done .Ze worden ook wel de boemerang kinderen genoemd , hè wat !? Ja ze gaan het huis uit en komen weer terug vaak 3x of zo heel normaal . Ik zelf zie heus wel dat er soms iets van waarheid in zit , maar zeg zeker niet dat het vroeger veel beter was. Wat ook vaak geroepen wordt we leven in periode van globalisering . Overal komen we en onze goederen komen en gaan over de hele wereld . Of ja we leven in de tijd van de (over) informatie van uit je (slaap)kamer komt de hele wereld bij je binnen van nieuws , dingen kopen en weten , vrienden spreken waar ook ter wereld . Dus ook een overvloed aan prikkels . We leven in een snelle vluchtige tijd .