Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je die postzegel stempels ook kopen en gebruiken voor particulier gebruik?

Ik zag ze vanmiddg voor 12 euro hangen maar kan ik ze als particulier ook gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou...vroeger printe ik zelf enveloppen met Port betaald Ede in de rechterbovenhoek, en een bedrijfslogo van een fictief bedrijf in de linker bovenhoek. Ik stopte die brieven gewoon in de rode PTT bussen aan de straat. Deze brieven werden gewoon bezorgd, zonder dat de ontvanger strafport moest betalen. Maar let op, dat is wel zo'n 10 jaar geleden dat ik dat deed. Dus of dit nog steeds werkt... Het mag natuurlijk niet ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, want je moet post met zo'n stempel afgeven op bijv een businesspoint en dan moet je klant zijn bij postnl. Als particulier kan dat niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
"In plaats van postzegels te plakken, wordt de post aan het postbedrijf aangeboden voorzien van de stempelopdruk "Port Betaald" (vaak tevens in het Frans: port payé). Deze manier van frankeren is uitsluitend toegestaan voor klanten met een zakelijke overeenkomst met het postbedrijf. Om een zending met de opdruk "Port Betaald" daadwerkelijk te kunnen aanbieden bij een Business Point van PostNL, dient de aangeboden zending begeleid te worden door een orderformulier waarop de klant aangeeft hoeveel de zending weegt, hoeveel poststukken er worden aangeboden en of het een binnenlandse of buitenlandse zending betreft. De betaling van het verzenden geschiedt achteraf op basis van een factuur."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding