Kan Amerika zijn land nog wel verdedigen ?

Amerika stuurt 10.000 militairen naar Haïti. Er zijn al weet ik veel hoeveel duizenden militairen in Irak en Afghanistan en vast nog wel in een aantal andere landen. Heeft Amerika nog wel genoeg militairen over om zijn eigen land te bewaken? Of kan Bin Laden zo het land binnen vallen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Als Bin Laden boven de VS uit het vliegtuig gekukeld wordt, kan hij zo het land binnen vallen...
Verder lijkt het me vrijwel onmogelijk, behalve als hij een enorme legermacht met high-tech materieel achter de hand heeft in een van zijn Tora-Bora-grotten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen enkel land dat Amerika wil... Stel je voor dat je NU de eigenaar van Amerika was, dan zit je mooi in de boot, want dat land heeft een schuld zo groot dat je het getal niet een kunt uitspreken... En Osama is niet gek, die heeft zich laten ombouwen tot een vrouw en draagt nu een niqaab, want dat moet een vrouw en niemand weet of ziet wie het is en die is echt niet zo dom dat hij Amerika gaat binnenvallen, hij heeft het nu goed en krijgt het niet beter als hij ergens binnen gaat vallen... Dan ga ik er maar even van uit dat die man nog leeft overigens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
a. In de verste verte geen antwoord op de vraag.
b. Wat een hoop onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman:Nee, jij bent lekker bezig......
Amerika helpt haiti natuurlijk om hulp te bieden, maar ook om te laten zien dat ze snel en efficient hulp kunnen bieden. WIe heeft de grootste, laten we zeggen. Je moet ook rekening houden met het feit dat de meeste amerikanen vuurwapens hebben, en hun land met hand en tand zullen verdedigen. Ook staan er allemaal (verborgen, volgens sommigen) legerbasissen en afweergeschut opgesteld door heel amerika, en zeg nou zelf: Zou Amerika andere landen helpen als dat voor zichzelf zó nadelig zou zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op daden van zonderlingen na is Amerika toch wel heel lastig om aan te vallen. Geen land zou het doen. Waarom? Bij uiterste nood kan Amerika haar kernwapens nog inzetten. Ik heb er ook geen twijfels over dat ze dat zou doen.

En Amerika heeft momenteel meer dan 1 miljoen soldaten in reguliere dienst. Daar komt nog de nationale reserves bij en de National Guard van elke afzonderlijke staat. Maak je maar geen zorgen over het feit of Amerika al dan niet haar land kan verdedigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niemand die nog een oorlog wil beginnen tegen Amerika, bovendien hebben ze nu eindelijk een positieve bijdrage van de militairen gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste, dde Verenigde Staten is een land met een leger, Bin Laden en Al-Queda is een terroristische organisatie. Al-Queda heeft helemaal niet de intentie om een land binnen te vallen. Het gaat ze primair om hun gebied Afghanistan/Pakistan en de rest van de regio vrij te maken van, wat zij vinden, Westerse overheersing.
Ten tweede, ze hebben niet de mogelijkheden om een land als de VS te bezetten. Zowel qua manschappen, materieel, organisatie, financieel is het te klein. Al-Queda is geen strakken militairistische organisatie met duizenden eenheden maar bestaat vooral uit kleine cellen die vrij onafhankelijk van elkaar opereren. Het enige doel is aanslagen plegen, veel slachtoffers maken en angst zaaien.
Ten derde, wat zouden ze uberhaupt er aan hebben om de VS te bezetten. Er is nul draagvlak onder de Amerikaanse bevolking. Zij zouden massaal in opstand komen tegen een overheersing. En wat schieten de mujahedien er mee op. Daar staan ze dan met een paar duizend man met wat Kalashnikovs, wat simpele rakketwerpers en wat zelfgemaakte bermbommen in een land dat een half continent beslaat. Veel succes!
Ten vierde, het Amerikaanse leger is zo groot, ruim 1 000 000 eenheden. Daarnaast is het zo geavanceerd en heeft de VS zoveel bondgenoten. Dat gaat nooit werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast alle Amerikaanse militairen die de VS in bijv. Europa(zo'n 85.000), Irak (iets van 130.000), Afghanistan (30.000) en Haïti hebben, hebben ze -je zult het geloven of niet- nog bijna 900.000 in de zogenaamde 'Aaneengesloten VS' zelf! Daar zitten de troepen op Hawaii (Pearl Harbour) nog niet eens bij! Maak je dus maar geen zorgen dat de VS zich niet goed zouden kunnen verdedigen ;)

Maar de VS is natuurlijk ook een groot land met 300+ miljoen inwoners..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is nee. Maar welk land kan dit wel? Als je aanvallen militair van buitenaf bedoeld zou het nog rederlijk kunnen lukken. Maar er schuild meer gevaar in een aanval van binnenuit, mensen die er vaak al jaren wonen, of die gewoon legaal het land binnen komen.

Al heb je miljoenen militairen paraat, het dreigingsgevaar is gewoon aanwezig, en steeds beter georganiseerd.
Hier heeft men maar voor een gedeelte kijk op, en dan nog vaak de verkeerde mensen,

Mocht ik een aanslag willen plegen in Amerika ga ik natuurlijk niet per boot, vliegtuig of anders sinds het land binnen met explosieven. Die ritsel ik daar wel.

Bin Laden is volgens mij allang dood, daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar dood je een terroristische tegenstander, komen er minstens drie anderen voor terug.

We zijn er klaar voor, laat ze maar komen zeggen de Amerikanen, allemaal politiek gelul.
Dat zijn praatjes om het volk gerust te stellen.

Hetzelfde verhaal geld voor andere landen, ook Nederland.
Als er in Nederland ernstige aanslagen op verschillende plaatsen, of rampen plaatsvinden kunnen we ook niets doen. Hulpdiensten zijn er te weinig, werken langs elkaar heen, gevolgen zijn niet te overzien. Hier worden we ook met mooie woorden gerust gesteld, tegen beter weten in.

Maar gelukkig maken we er, net als in Amerika niet zo,n vesting van dat er niet meer te leven valt.
Dus maak je er niet druk om, en leef je normale leven.