'men' wil graag gewaardeerd worden, want 'men' voelt zich dan goed, 'men' denk dan dat hij of zij goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat maakt t makkelijker om jezelf te respecteren.

Toegevoegd na 3 minuten:
als je t andersom bekijkt heeft t ook kracht.als jezelf respecteert dan zal een ander dat ook sneller doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien mensen vaak andere mensen nadoen, volgt hieruit automatisch een bepaalde vorm van zelfrespect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens moet je in zijn waarde laten.
Ongeacht kleur of nationaliteit.
Normaal met iedereen omgaan is al een vorm van respecteren.
En waarom,,omdat men zich dan goed voelt,en gewaardeerd.
Het is o zo makkelijk om iemand de grond in te trappen,door opmerkingen te maken en dergelijke.
Daar staat niemand op te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat respect krijgen een vorm is van waardering.
En iedereen wordt graag gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat veel mensen trots op zichzelf is. Wil men ook graag gerespecteerd worden. Het is heel normaal dat iedereen gewaardeerd wilt worden. Het zit in de mens zelf. Het komt door de eer van vandaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand respecteren betekent ook iemand naar waarde schatten, of iemand in zijn waarde laten.

Als je wat je doet en wat je zegt integer doet met de beste bedoelingen, dan wil je naar waarde geschat worden.
Als iedereen elkaar zou respecteren zou de wereld er heel anders uitzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil helemaal niet gerespecteerd worden door iedereen. Zeker niet door gebruikers van GV. Mijn fictieve rolpatroon hier is, om - binnen de benauwende grenzen die de moderator on toestaan - kritiek te leveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Respect is het spanningsveld tussen liefde en vrijheid, tussen betrokkenheid en afstand houden.

Gerespecteerd worden wil zeggen dat mensen bewust rekening met je houden. Met je gevoelens, met je rechten, met je eigendommen.

Wie wil dat nou niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met hogen waarden en normen hangen erg aan 'respect'...
Ze hebben vanuit hun eigen natuur respect voor al dat leeft, en verlangen het daarom ook terug. (natuurlijk evenwicht).

Wanneer zij zelf niet lekker in hun vel zitten,
zullen ze meer verlangend van hun omgeving zijn
en respect willen afdwingen.

Gek genoeg, krijgen ze daarmee een spiegeltje voor.

Respect haal je nergens vandaan, die komt van binnenuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedere mens een goed gevoel erbij krijgt die van groot belang is voor de samenleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de taak van het ego. Er zijn heel veel mensen die bescherming zoeken in een groep en daar er graag bij willen horen.
Ze voelen zich daar gewaardeerd en gerespecteerd.
Ik denk dat zelfrespect het allerbelangrijkste is, door dat te hebben ben je zuinig op jezelf en je omgeving.
Of mensen je respecteren al of niet is dan van minder belang.