Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er in Nederland nog telefooncellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij vakantieparken zie je ze vaak nog
Powergen
11 jaar geleden
Ik fiets iedere dag nog langs eentje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,op plekken waar veel (buitenlandse) toeristen komen.
In Amsterdam zijn er in ieder geval een paar.
En bij vliegvelden.
Verder zie je volgens mij niet meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nadat in 2010 de kpn had aangegeven ze niet meer te willen exploiteren, zijn ze door een reclamebedrijf overgenomen. In de volkskrant van 13 januari 2011 staat:

"Helemaal uit het straatbeeld zal de telefooncel niet verdwijnen. Reclamebureau Hillenaar zal de exploitatie van zo'n 600 cellen doorzetten; als telefooncel én als reclamezuil. Want het reclamebureau weet ook wel dat een beetje telefooncel van bellende mensen alleen niet meer kan leven. De zogenaamde City Cell heeft twee verlichte reclamepanelen op abriformaat, en zal alleen te vinden zijn in steden met meer dan 100 duizend inwoners. Het is niet meer dan een schrale troost voor de liefhebber en de romanticus. Én voor de verregende toerist natuurlijk, die ver van huis en zonder mobiele telefoon opeens aan zijn jarige moeder denkt."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het oude model bedoelt zijn er niet veel meer
en die gaan op korte termijn ook verdwijnen
Behalve in Delft, daar staat er nog 1 en die word gebruikt als
Museum De Telefooncel Voor de Kunst
Oude Delft 140 Delft
En daarin zijn permanent wisselende exposities
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja bij de straat voor het Domijn gebouw geloof ik (dus bij anwb en v&d) in Enschede staan er ook nog twee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding