Wat gebeurt en met geld dat over is voor een goed doel.

er is bv een ramp geweest en iedereen stort geld.
uiteindelijk is een land weer opgebouwd en is iedereen geholpen ( als het goed is )
stel er staat dan nog heel veel geld wat niet gebruikt is gaat dat automatich mee naar een volgende ramp ???

14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat heeft iemand in Nederland ooit ook gevraagd nav de berichten dat er nog zeker 730.000 Euro nooit gebruikt was.
Hij kreeg de volgende reactie terug:
"Het resterende geld van de aktie had ook verdeeld kunnen worden over de samenwerkende hulporganisaties in het gebied, maar dat strookt niet met de doelstelling van de SHO. Deze stelt dat hulp binnen twee a drie jaar geboden moet worden, om zo aan de belangrijkste behoeften van getroffen mensen te voldoen. Het geld zal bij een volgende aktie gebruikt worden - en helaas kunnen wij er zeker van zijn dat er een volgende ramp zal plaatsvinden - om zo snel mogelijk mensen in nood te kunnen helpen."
bron:
http://tsunami555.blogspot.com/

Daarnaast is er een notaris in Twente begonnen met een actie het geld alsnog bij de Tsunami-slachtoffers te krijgen (maar ja, dat was voor Haïti):
http://www.notaristarieven.nl/blog/comments.php?y=10&m=01&entry=entry100109-154104
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geld over? Kom nou dat is er nooit... En als er dat was, dan was het er nog niet... Dat is nog nooit gebeurd... Geld over? Hoe vaak had jij al geld over in je leven? Nooit...

En jij denkt dat alle geld dat je stort op de goede plek aankomt en dat het goede doel ook altijd het goede doel is?

Het kan ook door een persoon zelf onder de armen worden verdeeld... Zijn linker- en zijn rechterarm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kredietcrisis zorgt voor veel ellende wereldwijd en ook Nederland ontkomt hier niet aan. Daarom was het opmerkelijk een bericht in de media tegen te komen dat goede doelen door de krediet crisis miljoenen hebben verspeeld. Dat bericht riep bij ons direct vragen op. Want is het niet zo dat goede doelen dat geld moeten besteden aan het geven van hulp? Goede doelen in Nederland, en dan vooral de grote goede doelen, blijken miljoenen euro's reserve te hebben. Terwijl de boodschap elk jaar is dat hulp zo hard nodig is omdat anders projecten niet door kunnen gaan.

Wij gingen eens op onderzoek uit en raadpleegden diverse websites van diverse grote goede doelen in Nederland. Vervolgens gingen we op zoek naar jaarcijfers en kwamen tot een opmerkelijk resultaat. Er zijn in Nederland diverse grote goede doelen, waarbij een groep zich heeft verenigd in de VFI ( Vereniging van Fondsenwervende Instellingen) In deze organisatie bevinden zich de goede doelen op het gebied van Cultuur, Natuur en Milieu, Gezondheid. In het jaar 2007 werd door deze goede doelen ruim 2 miljard euro opgehaald. Wij beperkten ons tot een aantal organisaties die zich voor dieren inzetten. Via tal van websites is na wat onderzoek veel informatie boven tafel te halen. Ook de jaarverslagen op een website als het CBF, en onderzoek op de site van Keurmerk Goed Besteed brengen veel duidelijkheid. Miljoenen in kas De eerste organisatie die wij eens onder de loep namen was Stichting AAP Deze organisatie die zich inzet voor de primaten haalde in het jaar 2007 een bedrag van 5,1 miljoen euro binnen met collectes en tal van acties. Men heeft een reserve van circa 6 miljoen euro in de clubkas en een vermogen van circa 720.000 euro belegd in diverse aandelen.

Toegevoegd na 59 seconden:
Lees voor nog meer informatie:

http://www.geven.nl/home/nieuws/nieuwsitem/nieuws/item/2009/augustus/artikel/miljoenen-euros-vergokt-door-goede-doelen/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat inderdaad door naar de volgende ramp:

Van nu.nl:
"Bij het bedrag van 1,2 miljoen komt ook nog geld dat over was van de inzameling voor de slachtoffers van de Tsunami. Het gaat om 730.000 euro, zo lieten de organisaties eerder weten."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat zei de directrice inderdaad.
dat geld wordt voor zover ik het begreep inderdaad bewaard tot een 'volgende ramp'.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar worden de zakken van de baasjes mee gevuld.. lijkt me logisch