Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vind ik als VWO 5 student het beste een INTERNATIONALE stage?

Ik zit op twee talig vwo, en van mijn school moet ik een internationale stage vinden, dus een stage met als voertaal Engels. Ik heb alle grote bedrijven in Nederland al gemaild, zoals Philips, ASML, SHELL, AkzoNobel etc. ± 50 bedrijven. Maar die hebben allemaal of niet gereageerd of mij afgewezen met redenen als dat ze alleen stageplekken aanbieden aan familieleden. Dus hoe kan ik dit het beste aanpakken.

p.s. Ik heb ook buitenlandse bedrijven in o.a. in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Duitsland proberen te bereiken, maar daarbij geld hetzelfde verhaal als bij de Nederlandse bedrijven.

Toegevoegd na 1 uur:
School heeft geen stagebureau, en ik moet dus zelfstandig een stagevinden. Dat is onderdeel van de opdracht dat ik het zelfstandig regel.

Toegevoegd na 1 uur:
Eisen zijn dat het een Internationaal georiënteerde stage is met het liefst als voertaal Engels. Verder moet het een bedrijf zijn als de voertaal niet Engels is, wel veel contact hebben met het buitenland.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou informeren bij het stagebureau op jou school als er die is op jouw school of vragen bij je decaan of mentor of hun een lijst/website weten van erkende internationale stagebedrijven.
Ook kijken naar wat voor eisen de school stelt aan een stageplek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding