Is er een verschil van beleving van vrijheid van meningsuiting tussen dorpelingen en stedelingen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ben net verhuisd van stad naar dorp. In de stad wonen oha meer hoger opgeleiden en men heeft vrienden uitgekozen.
In het dorp zijn buurtschappen en er heerst meer een ons kent ons cultuur.
Ik merk dat je hier in het dorp moet uitkijken wat je zegt want het gaat de buurt door.
In de stad gaat wat je zegt hooguit de vriendenkring door.
Vrienden kennen je beter, accepteren je, want je hebt ervoor gekozen om elkaars vriend te zijn.
In het dorp woon je in de buurt en hoort iedereen wat je mening is.
Ik vond het in de stad dan ook fijner om mijn mening te uiten dan in het dorp.