Voor telefoon kun je je afmelden, kan dat voor ongewenste post ook?

Al die aan mij geadresseerde loterij troep steeds... Hoe kom ik daar af? Ik heb niks besteld...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Allereerst goeie vraag.
En het antwoord, ja het kan. Kijk maar bij de bron.
Ik ga gelijk regelen dat mijn opa ook geen reclame-post meer krijgt. Die valt in de doelgroep, het staat op mijn naam dus het zal wel goed zijn. En die vult alles netjes in en stuurt het terug... En wij dan maar weer proberen om loten en abbonnementen op te zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukt! Dankjewel hoor, ben ik heeeeel blij mee!!!!

Andere antwoorden (1)

Ik heb nog nooit gehoord, dat er daarvoor een website of zoiets bestaat.

De enige oplossing is waarschijnlijk de post consequent retour afzender sturen, met het dringende verzoek aan de afzender om je adresgegevens niet meer voor reclame te gebruiken.

Het handigst is daarvoor stickers met die tekst te maken (als je echt veel ongewenste post ontvangt). Die plak je snel op de ontvangen post en dan gooi je de post in een brievenbus. Het adres van de afzender moet natuurlijk wel op de post staan. Meestal staat dit al op de envelop; anders moet je dat er nog duidelijk op vermelden. En je eigen adres doorstrepen: de post opnieuw ontvangen, wil je natuurlijk helemáál niet.

Ook is het verstandig, als je je ergens voor aanmeldt, ervoor te zorgen, dat de betreffende organisatie je adresgegevens niet aan derde partijen geeft. Meestal kan je dat heel eenvoudig doorgeven bij zo’n aanmelding.
Antoni