Wat kunnen we nog meer doen om de bevolking van Haiti te helpen, behalve geld geven?

De berichtgeving over de ramp in Haiti raakt me. Het is zo'n arm land en de mensen daar hebben al zoveel pech gehad. En nu weer deze ramp. Ik heb natuurlijk geld overgemaakt naar giro 555, maar eigenlijk zou ik meer willen doen, maar ik weet niet wat. Iemand ideëen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

Sorry dat ik het zeg, maar ik vrees dat het geld dat je hebt overgemaakt ook niet op de plek terug komt. Er blijft vaak veel aan de strijkstok hangen, zo is er nog steeds een groot deel van het geld dat ooit ingezameld is voor de Tsunami nooit gebruikt.
Zie ook:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/12/555_miljoenen_tsunamie_foetsie.html

Het beste zou eigenlijk zijn als je mensen kent die daar wonen/werken en hen te vragen hoe je het beste kunt helpen. Kleine lokale projecten zien te vinden op internet en daar iets aan overmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Juist. Veel hulporganisaties hebben zelfs reserves die het geld van 555 gedeeltelijk overbodig maken, en de aanhangende bureaucratie maakt het concrete hulpverlenen bijzonder lastig, omdat ze zelfs in elkaars vaarwater gaan zitten. Geven aan kleinschaliger projecten ( zoals sos kinderdorpen of Hart voor Haiti).