waarom is de regeling belasting te betalen van oorsprong ingevoerd? Wat was in eerste instantie de reden en is dat nog steeds dezelfde reden>

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Een uitvoerig antwoord op je vraag waarom er in het verleden en heden belasting moet worden betaald geeft www.overheid / helemaal onbevooroordeeld is de informatie natuurlijk niet. Het is de slager die zijn eigen vlees keurt.
Zie link: http://www.overheid.nl/zowerktdeoverheid/watdoetdeoverheid/belastingen

Antwoorden (1)

De belastingen zijn ingevoerd om de burgers uit te persen. Natuurlijk, er werd verteld dat ze daarvoor bescherming terugkregen van het leger (dat zonder problemen vervolgens tegen dezelfde burgers werd ingezet) en dat er wegen werden aangelegd voor het belastinggeld. Dat de machthebbers zelf wentelden in de opgehaalde weelde zeiden ze er maar niet bij. De oude Egyptenaren haalden al belasting op. De ambtenaren die dat moesten doen heetten 'Scribes'. Zo hadden ze toen een belasting op kook-olie, iets waar je niet zonder kon. De ambtenaren zagen er op toe dat je niets anders gebruikte als vervanging.
escape
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Zo kan je het ook bekijken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een treurig wereldbeeld heb je, Escape. Ik hoop dat je er vrolijk bij blijft.