watis meestal de oorzaak als mensen nooit hun ongelijk in een discussie toegeven?

Sommige mensen geven nooit hun ongelijk toe. Waardoor komt dit gedrag? Ik zie het namelijk steeds vaker in de maatschappij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Om ongelijk toe te geven, moet je accepteren dat je fout kan zijn. En dat wordt niet meer geleerd. Fout zijn wordt gezien als een zwakte, een tekortkoming. Dus is men niet bereid publiekelijk toe te geven fout te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat ze nooit denken ongelijk te hebben... Waarom moet je je ongelijk toegeven als je altijd gelijk hebt?...

Ze hebben altijd gelijk, wie gaat er dan zijn ongelijk toegeven, ze zijn niet gek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zien die dit als persoonlijk falen en een stukje gezichts verlies daarom vechten ze kosten wat het kost hun gelijk aan. Hier gaat veel te veel tijd en energie in verloren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trots. Stel je voor dat jij het bij het verkeerde eind hebt. Deze mensen draaien het voor zichzelf zo, dat ze altijd nog gelijk hebben. Het ligt altijd aan de ander.

Het is heerlijk om iets fout te durven doen en dat te erkennen en ruiterlijk je fout toe te geven. Als je dit doet dan schep je voor de ander ook de mogelijkheid om iets fout te mogen doen.

Ook op GV is het goed om iets terug te komen als je het bij het verkeerde eind hebt. Dat houdt GV leuk en gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij hebben immers ’‘de wijsheid in pacht’‘.Dat is erg jammer want zo is een discussie geen discussie meer.Het is een verklaring.Een verklaring van hun mening en daarmee erkennen ze dat wat een ander vindt niet de moeite waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koppigheid, domheid en oogkleppen en niet durven toegeven dat ze fout zijn. Droevig maar valse trots bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze denken dat dat hun ego aantast. En dat komt bedreigend over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onwetendheid en koppigheid.