Moet je altijd bereikbaar zijn?

ik neem 's avonds geen telefoon op, je kan inspreken of me mailen.
zo nodig reageer ik snel.
heb het idee dat het niet in de mode is om restricties aan bereikbaarheid te stellen.

Rieneke1
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 niet omdat ik het nu echt een goeie vraag vind, maar omdat je gewoon even niet bereikbaar 'durft' te zijn. Ik vind het zelf ook erg hinderlijk als mensen zeggen: 'je nam niet op'. Terwijl ik dan gewoon in het zwembad lig of in de fitness zaal zit. Ik hoef toch niet dat ding altijd bij me te hebben?

Het beste antwoord

Wat mij betreft niet hoor..als het dringend is bellen ze wel terug...Mijn telefoon geeft de gebelde nummers weer en als ik zin heb dan bel ik wel terug...Ik kijk ook wie er belt(lullig misschien) door nummerweergave,en wil ik op dat moment niet kletsen laat ik de foon gewoon gaan.Hoe ging het vroeger dan?De meeste hadden geen telefoon,e-mail enzovoorts...
Ik heb ook een mobiel,die ligt in de auto voor pech onderweg gevallen,maar zo om te bellen gebruik ik hem nooit...lekker rustig..als ik weet dat er een bekende/familie of zo ziek is,dan is het een ander verhaal,dan ben ik uiteraard wel iedere seconde bereikbaar,maar zo doorgaans,nee hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo denk ik er ook over (behoudens één uitzondering).
+ 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het +

Andere antwoorden (37)

Als je geen zakelijke telefoon hebt, maak ja altijd zelf uit wanneer je bereikbaar bent.
14 jaar geleden
Natuurlijk hoef je niet bereikbaar te zijn. Ca. 25 jaar geleden de tijd, voor het internet en mobile telefoon bleef er toch ook niemand de hele avod naast de vaste telefoon zitten voor het geval er iemand belde. Mijn stelling is dat als het belangrijk is ze og wel een keer bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch helemaal afhankelijk van allerlei zaken... als je graag gebeld wilt worden ivm noodgevallen, dan is het een aardige contra-indicatie om je telefoon uit te zetten. En wat er een noodgeval is, bepaal je zelf.

Voor mij geldt dat mijn telefoon altijd aan staat, zelfs op mijn vakantie kan ik zakelijk gebeld worden. Want dat geeft me rust: ik kan met een paar woorden uitleggen hoe en bij wie ze nu terecht kunnen voor hun specifieke probleem, en ik heb zelf de zekerheid dat er geen grote problemen zijn ontstaan tijdens mijn afwezigheid.
itsme
14 jaar geleden
nee,wat mij betreft heb je helemaal gelijk!
We leven in een tijd dat we op allerlei manieren benaderbaar zijn.
Je moet soms echt voor jezelf kunnen stellen:Nu even niet.
mensen kunnen daar inderdaad heel vreemd op reageren,heb ik zelf ondervonden.
maar ieder mens heeft
zn rust nodig,anders kun je je nooit even terugtrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet natuurlijk niks. Dat bepaal je nog altijd zelf. Alleen de meeste mensen zijn bang dat ze iets missen, daarom willen ze altijd bereikbaar zijn. En dan te bedenken dat er meer is wat we niet meemaken dan wel.

Ik neem nooit op als ik geen zin heb. Als het dringend is bellen ze wel weer. Dat klinkt egoïstisch, maar als je bedenkt dat een telefoon eigenlijk maar een indringer is, die altijd binnenvalt of het nou wel uitkomt of niet, dan bepaal ik wel of ik hem opneem of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand jou telefoon kan inspreken,en jij luisterd die berichten ook steeds af dan hoef je de telefoon niet op te nemen.
Er kan altijd wat met familie of goede vrienden en kennissen zijn vandaar dat ik de telefoon wel altijd op pak.
Maar een verplichting kan niemand je opleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +
Ik vind dat ik altijd bereikbaar moet zijn als ik van huis ben. Dan kan ik altijd naar huis bellen met mijn mobieltje in noodgevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf iemand kunnen bereiken in geval van nood is iets anders dan bereikbaar zijn... Je kunt in geval van nood altijd je telefoon weer aanzetten.
Het is toch niet noodzakelijk om altijd maar bereikbaar te zijn. Zoals je nu met je telefoon omgaat in de avonduren is heel verstandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Ik neem soms ook de telefoon niet op (ik kan zien wie er belt) en 's nachts gooi ik de laatste tijd de vaste telefoon er ook uit tot de volgende morgen. Er zijn nl mensen in de familie die op de meest vreemde tijden bellen en daar ben ik niet meer van gediend.
M'n mobiel gaat 's nachts natuurlijk ook uit en soms doe ik hem overdag pas heel laat aan.
Als er iets ernstigs gebeurd terwijl ik niet bereikbaar ben, dan hoor ik het 's morgens op een normale tijd wel.
Ik had het ook zó gehad met altijd maar bereikbaar zijn.
(mijn man weet trouwens niet dat ik 's nachts de vaste telefoon onklaar maak :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou die familie dat heel snel afleren, dat wil je toch niet? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oho...Esme....foei....min is niet van mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me niet schelen die min hoor ... misschien vindt die persoon wel dat ik dat niet zou moeten doen, de telefoon onklaar maken. Kan best zo zijn, maar voorlopig doe ik het nog maar even zo. In de hoop dat "die familie" ophoudt met op onmogelijke tijden bellen, als we toch niet reageren.
Soms moet ik, ondanks mezelf, hard zijn.
Als het niet goedschiks lukt, dan maar kwaadschiks.
Ik doe het trouwens om mijn man te beschermen. Hij heeft zijn rust hard nodig. Anders gaat ie er misschien aan onderdoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja..ik begrijp dat,ik heb een zwager die savonds nog wel eens wil bellen op onmogelijke tijden,dan zit hij alleen aan de borrel bijvoorbeeld,dus hier is ook regelmatig de stekker eruit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo kan het ook. +
Dat mag je zelf, gelukkig, bepalen. Je moet dus niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat MOET helemaal niet. Ik heb bv wel een mobiel maar heb 'm gewoon nooit aan, ik vergeet het gewoon.
Voor mij is het belangrijk dat ik iemand kan bereiken wanneer het nodig is. Het komt wel eens voor dat anderen het irritant vinden dat ik niet bereikbaar ben, maar dat is dan jammer. Wanneer ze me mailen of een bericht inspreken dan krijgen ze zo snel als ik zin heb antwoord. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die iemand kun je niet bereiken, als die net zoals jezelf denkt. Dat kan dus heeel lastig worden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan is dat gewoon pech hebben. Mailen helpt in mijn geval wel. dan ben ik in heel veel gevallen gewoon snel te "spreken".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad mailen of sms-en, lekker goedkoop en snel +
Dat is helemaal een eigen keuze. De moderne techniek stelt ons in staat om altijd bereikbaar te zijn. Gelukkig kan die moderne techniek ook uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment moet ik 24 uur/dag bereikbaar en dus oproepbaar zijn i.v.m. calamiteiten (werk).
Dit duurt een week. Daarna ben ik eigenlijkt bijna altijd bereikbaar, maar als ik ga slapen dus echt niet.

Vaak kun je aan nummerherkenning zien wie er belt, en als het een afgeschermd nummer is neem ik zowiezo niet op.
Meestal zijn dit enquettes o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk hoef je niet altijd bereikbaar te zijn,ieder mens heeft zn rust en privacy nodig! Als er n noodgeval is weet men je toch wel te bereiken vooral s nachts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bereikbaar tot het tijdstip dat ik mn GSM uitzet. Dit is meestal om 23:00 uur. Mensen die me daarna nog mogen storen hebben me vaste nummer, de rest wacht maar tot de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent de baas over je eigen telefoon, of je opneemt of over laat gaan op de voicemail. Als je daar geen zin in hebt moet je het niet doen.

Bedenk alleen als iedereen in zal spreken en jij moet terugbellen dat de kosten dan voor jou zijn.

Gewoon lekker laten rinkelen dat ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
trrrrrrrrrrrrrrrrring
Neen dit hoeft niet je bent hiertoe niet verplicht. Als jij niet bereikbaar wil zijn moet je gewoon lekker niet opnemen. Ik zet soms ook wel eens mijn mobiel uit om er gewoon voor te zorgen dat ik ff rust heb. Heerlijk niks mis mee.
Alleen wel vervelend als er opeens een heel belangrijk telefoontje komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Neej hoor je moet niet altijd bereikbaar zijn. Heel veel mensen nemen zelfs ook geen telefoons op ´s avonds. Ze doen het gwoon uit net als jij. En ik neem bijvoorbeeld geen prive nummers op. Dus als iemand jou nodig hebt avondt bv en je neemt niet op. Ja dan belt die maar morgen overdag opnieuw op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Je moet je niet laten afschrikken hoe anderen daar over denken. Of hoe de techniek het allemaal kan toelaten.

Als jij iemand belt, hou jij ook altijd rekening mee dat: het niet te laat is, of hij aan het eten is, of dat het niet te vroeg is.
Dit mag je ook verwachten van een ander. Maar wel altijd even deze verwachting uitspreken. Niet iedereen kan gedachten lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je bepaalt zelf waar je grenzen liggen en wat je normaal vindt. Pech voor anderen. Je moet ook de ruimte hebben om tijd voor jezelf te hebben of van de stilte te genieten.

Toegevoegd na 30 seconden:
Je vult zelf je leven in! Daar heb je recht op.
14 jaar geleden
Gelukkig ben ik voor niemand direct bereikbaar. Mijn telefoon staat in principe altijd uit. Ik doe hem alleen aan als ik met iemand afgesproken heb dat hij mij zal bellen. Mijn voicemail heb ik ook uitgeschakeld. Als iemand wat van me moet kan hij een SMS of een e-mail sturen en dat is mij verreweg genoeg. Leve de rust!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je moet niets, maar persoonlijk zou ik het wel erg fijn vinden om te weten dat er iemand in het ziekenhuis terecht is gekomen midden in de nacht of wanneer dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas God heeft geen telefoon.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehhhh....??? que?
Ja dat moet, als God belt moet je opnemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God heeft geen telefoon.
Ja en nee.

Dit is zo'n lastig probleem. Iedereen die je probeert te bereiken vind het vervelend als je niet bereikbaar bent. Neem je een keer de telefono niet op, dan is de vraag meteen: Waarom had je je mobiel niet aan staan gisteren. De sociale druk om bereikbaar te zijn is erg hoog geworden.

Persoonlijk doe ik er niet aan mee. Ik kan rustig door eten als de telefoon gaat, of een weekje weg zonder mijn mobiel mee te nemen. Echter, dan laat ik wel bij ouders / familie een nummer achter waar ze me kunnen bereiken als het echt moet (bv de receptie van het hotel).

De sociale verwachting is dat je bereikbaar bent. Het is aan jou (en je vrienden!) hoe je daarme om [kan] gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel belangrijk om bereikbaar te zijn,al was het alleen maar voor onze kinderen! Stel,dat er iets naars gebeurt en je hoort het pas de volgende ochtend,terwijl je al de avond ervoor onderweg had kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb ook niet altijd zin in telefoon.
wat je zegt: inspreken, mailen.
stel gerust restricties aan je bereikbaarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is tegenwoordig verplicht.

We moeten maar altijd te bereiken zijn.
Afpsraken nakomen, Werken.

En wat krijgen we ervoor terug ?
- 1 dak boven je hoofd + levenslang werken & voor andere klaarstaan.

Dus Ja neem maar op, Anders denken mensen nog negatief over je ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou toch helemaal mooi zijn! Altijd bereikbaar moeten zijn! Nee dat hoeft niet, niet voor iedereen althans, ligt er ook aan voor wie, als het om je kind gaat of je directe familie en het is dringend dan vind ik het normaal dat je bereikbaar bent maar je bent ook wel eens op een plek waar je geen bereik heb dus ook niet bereikbaar bent, ik wil wel altijd mijn zoon kunnen bereiken als ik dat wil maar dat schijnt ngal moeilijk te zijn voor m, of zn mobiel is niet opgeladen of hij heeft m uit staan, dus dat vind ik nog wel eens irri.
Maar voor iedereen altijd maar bereikbaar zijn vind ik onzin.. ik heb tijden dat ik echt alleen maar snel een smsje verstuur voor het belangrijkste punt, mijn ervaring is als je belt zit je vaak uren met die persoon aan de tel terwijl dat niet echt de bedoeling was en andere dingen in het geding daarvoor komen. ook ben ik jaren telefoniste/receptioniste geweest bij een groot bedrijf waar ik soms helemaal gek werd van het aantal telefoontjes per dag en dan was ik blij dat ik niet perse meer hoefte te bellen zodra ik thuis was. Dus puur Alleen bij spoed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de vraag zelf al beantwoord.

Over die mode, het lijkt mij sterk afhangen van het onderwerp van gesprek, maar meer ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is is niks te moeten. Dat bepaal je dus zelf.
Overigens ben je wel bereikbaar via de mail en het antwoord apparaat.
Dus eigenlijk is onbereikbaarheid zeker omdat je aangeeft dat je zo nodig snel reageert.!
Ben wel een beetje jaloers op je want ik ben zo gruwelijk nieuwsgierig dat dit voor mij totaal niet zou werken.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het altijd bereikbaar zijn is iets dat je zelf bepaald.
Oke, tijdens werktijden op dagen dat ik werk, ben ik verplicht om bereikbaar te zijn voor klanten, maar in mijn vrije tijd bepaal ik zelf of ik al dan niet bereikbaar ben.
Komt nog bij dat ik het nummer van mijn prive mobiel alleen aan een paar erg goede vrienden en enkele familieleden gegeven heb.
Als die me op een afwijkende tijd bellen, dan weet ik dat er echt iets aan de hand is en dan neem ik wel op.

Ik vind het echter heerlijk om de telefoon gewoon af en toe uit te zetten en dan lekker een lange wandeling te maken zonder dat iemand je lastig valt, of lekker diep in een boek te duiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor je moet niets !! Ik heb er een hekel aan als ik net terug kom van vakantie pffffffff ,als ik aangekomen ben op schiphol bel ik per mobiel naar ouders."Oehoe we zijn er weer.....
En als ik thuis kom trek ik de stekker eruit ,omdat ik ook nog thuis wil landen . En absoluut geen zin heb in gesprekken van vrienden en vriendinnen. Dat komt een dag later . ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je toch helemaal zelf weten. Is helemaal afhankelijk van wie je bent, wat voor werk je doet, of je kinderen hebt, of er mensen in je directe nabijheid ziek zijn, etc.etc. Wanneer je arts bent dan moet je wel 24 uur bereikbaar zijn ja. Maar wanneer je alleenstaand bent, een baan hebt waarbij het niet nodig is om bereikbaar te zijn dan is het antwoord simpel. Ik vind het persoonlijk belangrijk om bereikbaar te zijn wanneer mijn dochtertje niet in mijn buurt is (bijv. op school). Wanneer er iets gebeurt dan kunnen ze mij dus altijd bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee! Ff helemaal op jezelf is goed een mensch. (met sch)

Toegevoegd na 12 uur:
ik bedoel natuurlijk, Is goed VOOR een mensch....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat mijn telefoon altijd aan, er zal maar iets gebeuren en je kan niemand bellen. of er gebeurt iets met je familie en je weet het niet eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is sociaal onacceptabel als je niet bereikbaar bent in Nederland, met name als je een baan hebt.
Nochtans zou ik graag eens een paar maanden volledig onbereikbaar willen zijn... Dan pas kan je goed tot rust komen.
Velen ervaren de huidige samenleving als erg gehaast: dit komt dus o.a. omdat 't sociaal gezien niet geaccepteerd wordt als je je onbereikbaar maakt. Smoezen zijn er niet meer... Internet, telefonie: je kan je tegenwoordig bijna altijd wel betaalbaar bereikbaar opstellen.
Dit lijkt me toch een vorm van seksuele selectie (evolutie): diegenen die zich minder bereikbaar opstellen dan wat eigenlijk makkelijk mogelijk is (en dat is nu veel makkelijker dan vroeger), krijgen gemiddeld minder nakomelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt tegenwoordig wel verplicht. De paniek ook wanneer het mobieltje nog op tafel is blijven liggen bij het naar buiten gaan. Ik doe er niet aan mee. Maar heel weinig mensen hebben het nummer van mijn mobieltje. Het is dat ik bereikbaar wil zijn voor mijn kinderen wanneer ik weg ben en zij op school zitten oid anders bleef het kreng thuis.
Als het echt nodig is kan de rest naar ons vaste nummer bellen waar ook een antwoordapparaat op zit plus nummerherkenning. Komt het niet uit dan bel ik wel een keer terug als het niet dringend is ;-)