wat doen als je door buren gepest word?

de buren pesten mij dag en nacht met stanklucht. ik begrijp niet hoe die van buiten naar binnen kan dringen want ik heb goede isolatie van ramen en deuren? Wie kan opheldering of hulp bieden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Hoe weet je dat die stanklucht van de buren komt? Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar het zou ook schimmel of een dode muis ergens in een hoek onder een kast kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En misschien vinden de buren juist dat je hen pest met een onaangename geur ;-)
Zoek eerst eens uit wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL iHave dat is echt grappig als dat zo zou zijn!

Antwoorden (3)

Ga als eerste naar de buren zelf. Bij geen gehoor ga naar u woning corporatie.
Als die ook niet reageren ga dan naar de politie toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De stankoverlast die veroorzaakt wordt door particulieren en de horeca wordt bestreden door strengere eisen te stellen aan de isolatie van het gebouw (denk aan keukens) en het ophalen van afval. Zo zou bijvoorbeeld een snackbar geen grote hinder meer mogen veroorzaken.
Als er niet adequaat wordt gereageerd op klachten over stank, kunt u dit eventueel melden aan het Meldpunt of via Milieuklachten.nl.
Zie verder info bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebt u al aan de buren gevraagd waar die stank vandaan komt?
En misschien vinden zij helemaal niet dat het stinkt (als voorbeeld: ik vind gebakken vis vreselijk stinken, maar een ander zal zeggen: o lekker we eten vis).
Dus als eerste overleggen met buren, als dat niet helpt, misschien naar huurvereniging, en soms zijn zaken niet op te lossen
anneliez