Hoeveel geld heeft een kind in een derde wereld land nodig om onderdak, voedsel etc te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Voorbeeld:
voor € 12,- kan iemand in Niger een maand lang eten.

http://www.oxfamnovib.nl/Doe-een-gift.html?gclid=CIOEwcyeg7QCFYdd3god72gA9A

En verder gaat het om:
Welke normen neem je?
Over welk land gaat het?

In het algemeen wordt armoede gemeten aan de hand van een armoedegrens. Deze grens kan per land verschillen, aangezien de ontwikkeling en het prijspeil per land verschillen.
Wel is er een wereldwijde armoedegrens, die wordt berekend door de gemiddelde prijs te nemen van alle essentiële goederen die iedere mens nodig heeft. Deze ligt sinds 2008 op 1,25 dollar per dag.
Mensen die onder deze armoedegrens leven zijn de armste van de wereld.

Ongeveer 1,4 miljard mensen leven in die absolute armoede :
zij beschikken niet over basisbehoeften zoals schoon drinkwater, onderdak, voeding en onderwijs.

http://www.europa-nu.nl/id/vhcydvjr6hzb/armoede_in_de_wereld

Toegevoegd na 3 minuten:
Aanvulling:
* Volgens de VN zijn er 900 miljoen mensen die onder de armoedegrens leven. Dat is bijna 14% van de wereldbevolking.
http://www.prahna.org/armoede.htm

* Als je dat kind in "een derdewereldland" een behoorlijk leven wil geven, dan moet je dus minstens twee dollar per dag rekenen.

Toegevoegd na 7 minuten:
* Misschien is dit nog te algemeen, maar alleen voor eten....dat is niet precies te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms niets, onderdak bestaat uit een hutje of een provisorische tent en voedsel wordt verbouwd. Kleding, zeep, zout en medische zorg daar is wel geld voor nodig. Vaak komt kinderkleding binnen via familie in de stad, of giften. Ook andere zaken worden vaak gebracht door familieleden in de stad die soms behoorlijk goed geld verdienen. Bij tientallen familieleden is dat nog steeds geen vetpot. De families proberen hun kinderen goed onderwijs te laten volgen om de situatie wat te laten verbeteren op lange termijn, maar voorlopig leven er in Afrika veel m

Toegevoegd na 1 minuut:
mensen in zeer primitieve zelfvoorzienende omstandigheden.