Hoe kan ik bij de Postcodeloterij doorgeven dat de oude bewoners verhuisd zijn?

Ik krijg nog steeds post van de vorige bewoners. Ik heb al een paar keer brief teruggestuurd 'retour afzender: woont hier niet meer' maar dat helpt niet.

Ik wil ze liever niet bellen, want dat kost zoveel geld (ik heb geen vaste telefoon).
Gegevens van de vorige bewoners heb ik niet, weet het nieuwe adres niet, ook geen telefoonnummer of zo.

Hoe kan ik dit gratis doorgeven? heb al even op de site gezocht, maar vind zo snel niets, behalve het dure klantennummer.
Ik vind het zo lullig voor die andere mensen, die nu dus mogelijk belangrijke post mislopen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je niet wil bellen is er de mogeljkheid om er persoonlijk langs te gaan. Het adres is Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam Als je in Amsterdam woont is het makkelijk, maar als je ergens anders woont kost het je toch geld om er te komen. Ik zou het verder niet weten. Staat er op de site niet een invulformulier waar je je vraag kan stellen?

Het beste wat je kunt doen is, die oranje code, vaak rechtsonderin de brief (zie foto) doorkrassen. Vervolgens zet je een dikke streep door je adresgegevens, desnoods omcirkelen en met grote letters RETOUR AFZENDER schrijven. Liefst aan beide kanten, weer zo groot mogelijk. Daarnaast kun je schrijven, bewoners verhuist, adres onbekend. Het is maar een kleine kans dat het werkt, maar dat betreffende poststuk krijg je in ieder geval niet meer onder ogen.

Ik heb dit ook regelmatig aan de hand want de woning onder mij wordt om de twee jaar opnieuw verhuurd. Ik stuur de post retour net zoals jij het doet,maar krijg ik weer post van hetzelfde bedrijf,dan zet ik er hetzelfde op,maar ook dat de volgende post van het bedrijf wordt weggegooid. Meestal helpt dit en krijg ik geen post meer.

Mijn ervaring is dat post terugsturen niet werkt. Veel beter werkt het om ze te bellen. Mocht je geen zin hebben in het dure klanten nummer, dan heb ik hier een alternatief nummer voor je: 020 6732446 "Het 0900-alternatief voor het 0900-nummer 09003001500 (€ 0.20 per minuut) van Postcode Loterij is 020 6732446. " http://www.0900alternatieven.nl/Postcode%20Loterij