Is in Belgie de kinderbijslag hoger dan in Nederland en waarom?

Ik hoorde dat in België de kinderbijslag hoger is dan in Nederland. Is dit zo? en als het zo is waarom?
Ik denk zelf wel dat de overheid het krijgen van kinderen hierdoor wil stimuleren maar zou het iets uitmaken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is inderdaad zo! Mijn moeder en ik zijn een paar jaar geleden van BE naar NL verhuisd, en ze had de keuze om de kinderbijslag van Belgie te houden, of die van NL te krijgen. De keuze was snel gemaakt want die van BE was inderdaad hoger. Weet zelf ook niet echt waarom.. Een schooljaar op HBO niveau is in BE ook maar 1 derde van wat het in NL kost. Best vreemd. Net zoals het openbaar vervoer of muziekschool.

In 2007 kreeg ik in België voor 3 kinderen 600 euro per maand, na verhuizing naar Nederland kreeg ik dat bedrag voor 3 kinderen in een kwartaal..... In België krijg je ook geld als een kind geboren wordt. Dit was in 2006 50 euro van de gemeente en 1000 euro kinderbijslag. Vader kreeg ook 10 i.p.v. 2 dagen verlof. Wij hadden recht op Belgische kinderbijslag, omdat vader in België werkzaam was. Ik denk wel dat het geld stimuleert om kinderen te krijgen, zeker in deze crisistijd. Maar de kosten van kinderen zijn nog altijd hoger dan de inkomsten via de kinderbijslag. Overigens is in Duitsland de kinderbijslag ook fors hoger dan in Nederland.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100