Magneetvissen valt in een grijs gebied.
Mag het nu wel, of niet? De eerste gemeentelijke APV’s en verordeningen die magneetvissen verbieden zijn in ieder geval een feit, zoals bijvoorbeeld in Delft al in 2009 (zie link) en meer recent een verscherpt toezicht op de havenverordening in de gemeente Haarlem.
Sommige mensen, waaronder gemeentelijk archeologen, zijn er bepaald niet blij mee als mensen in hun domein deze hobby uitoefenen. Dit omdat het voor hen een vorm van particuliere opgraving is die de monumentenwet verbiedt.

http://www.jobbewijnen.nl/wp/?page_id=1050

Het is dus niet "illegaal in Nederland".

Het kan in sommige gemeenten verboden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is nog niks concreets in de wet wat het magneetvissen zou kunnen verbieden.