Is er ooit onderzoek gedaan waarom alle leden van het koninklijke huis een universitaire opleiding hebben (kunnen) volgen?

Ik ben nog nooit een familie tegen gekomen waar echt alle mensen zo goed konden leren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan uni doen en halen. Het moet alleen je interesse ervoor hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkklare onzin van Mobie. Lang biet iedereen heeft de intellectuele en andere vermogens om een universitaire studie succesvol af te ronden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Biet=niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geld! Je koopt gewoon huiswerkhulp in, niet van eens studentje maar van een volledig afgestudeerd leerkracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het feit dat jij nog nooit een familie tegen bent gekomen waar iedereen een universitaire opleiding had zegt misschien meer over jouw omgeving dan over universitaire opleidingen. Ik ken meerdere families waarvan alle leden een universitaire opleiding hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uh, omdat ze moeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@bierkaai : Ik ken ze ook wel, meerdere leden van een familie, die een universitaire opleiding gevolgd hebben. Rijke pappie en mammie. Gepushed, om daarna een zelfbenoemd status te krijgen. Hoe hoger de opleiding, hoe meer gesjoemel. Mensen met naam, aanzien en status..., ja ja...! Die krijgen veel en er word ze veel in de schoot geworpen. In het dagelijks leven herkenbaar: De kakkertjes die naast hun schoenen lopen en zich beter voordoen en zich beter voelen dan de rest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel een beetje arrogant van je bierkaai! Maar ken jij dan écht mensen die, allemaal, generaties lang, niemand uitgezonderd, een universitaire opleiding hebben gevolgd? Lijkt mij erg sterk! De opmerking van jou over mij en mijn omgeving zegt trouwens meer over jezelf dan over mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja, echt ontzettend arrogant van mij. Intuition: die redenering van jou kun je exact omdraaien. Van die bontkraagjes die uit een gezin komen waar niemand werkt en dus zelf ook hun best niet doen op school. Je omgeving is erg bepalend voor het uiteindelijke succes in de maatschappij. Heb je er wel eens bij stilgestaan dat mensen uit hogere sociale klassen ook geen keuze hebben. Ik ken iemand die dolgraag automonteur wilde worden, maar per se moest gaan studeren van zijn ouders. Ik ken iemand die na het behalen van zijn master besloot op de grote vaart te gaan. Het is niet zo dat ze veel in de schoot wordt geworpen, er wordt ze veel door hun strot geduwd.

Het beste antwoord

Net zoals Máxima versneld een inburgeringscursus heeft gedaan en prinsen/prinsessen leuke baantjes "krijgen" bij allerlei overheids- instellingen en stichtingen... Zo worden ze ook positief gediscrimineerd met opleidingen en studies. Geld en tijd zat. Erelid hier, voorzitter daar, onderscheiding daar. Zomaar en in mijn ogen vaak onnodig en onzinnig "krijgen" ze alles. Onaantastbare vriendjespolitiek in de monarchie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oneerlijke voortrekkerij. Heeft niet bepaald iéts te maken met goed kunnen leren hoor... "Toevallig" in de Koninklijke familie wel...? :-o
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het begon waarschijnlijk met 2 personen die goed konden leren en hun kinderen goed hebben aangeleerd van jongs af aan en dat lieten doorgeven aan hun kleinkinderen en hun kinderen en hun kinderen etc.
'verder "kan" het omdat er genoeg geld voor is als het om koninklijk bloed aankomt en erbij nog dat je als troon vertegenwoordiger toch niet dom moet zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar rekening mee moet worden gehouden is dat een aantal leden hele makkelijke studies, die iedereen kan halen die goed kan leren, hebben gevolgd: rechten of economie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Kan iedereen die dus makelijk halen waarom doet iedereen dat dan niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin, rechten en economie zijn écht geen makkelijke studies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, rechten en economie zijn om de dooie dood geen makkelijke studies. Ik denk dat geneeskunde misschien makkelijker is, althans, dat heb ik me laten vertellen door verschillende artsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedrijfskunde en sociale geografie zijn betere voorbeelden.
Weet jij hoeveel mensen er op vmbo-t zitten die als ze als de sodemieter hun best hadden gedaan een havo of zelfs vwo/gymnasium diploma in de pocket hadden kunnen hebben?! Dat zijn er best wel een dotje.

En hoe, door KEIHARD TE WERKEN. Niet iedereen die op het vwo zit is hartstikke slim en heeft het makkelijk! Maar deze leerlingen bezitten vaak discipline en doorzettingsvermogen en de WIL om iets hoogs te bereiken. En natuurlijk heb je ook de leerlingen die het wel zo allemaal eventjes uit de mouw schudden;) maar over het algemeen niet. En vroeger was het gewoon zo dat als je uit een rijk gezin kwam je hoe dan ook naar school ging en je dan vaak ook een hoog diploma te pakken had. Al was je misschien niet heel slim. Maar je leerde er dan gewoon keihard voor! In deze tijd heb je vaak wat luiere scholieren die het maar lekker laten zitten: 'acht het komt wel joh. Dan toch een niveautje lager...'

Maar wanneer jij afkomstig bent van de koninklijke familie lijkt het me toch wel zaak dat je op z'n minst een redelijk niveau wilt bereiken en het liefste natuurlijk universitair niveau. Ik bedoel een prins met een bk-diploma lijkt me geen perfecte combinatie. Dus is de wil bij iemand van adel laten we maar zeggen groter als bij de zoon van 'boer Piet.' En wanneer jij uit een rijke familie komt heb je veel meer middelen tot je beschikking om toch dat niveau te halen tenzij je natuurlijk gewoon echt niet kunt leren!

P.S. kijk maar eens naar de tarieven van de huiswerk scholen. Nou nou daar zitten toch echt niet de kinderen van armer kom af hoor...;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lid van het Koninklijk Huis laat je niet zakken natuurlijk, hoe stom ze ook zijn. Je denkt toch niet dat zij de hele studie volgen??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Ik ken verschillende mensen die direct of indirect betrokken waren bij de studie van onze kroonprins.
Laat ik het zo zeggen: er is een reden dat zijn eindscriptie tot staatsgeheim is verklaard en achter slot en grendel ligt.
Zijn broers waren overigens een stuk pienterder en hebben hun titel echt zelf verdiend.
ronron1212
11 jaar geleden
Hoe komen jullie op het idee? Als dat nodig is er een goede ondersteuning en is bijscholing geen enkel probleem.
Ik ben van mening dat de opleiding die je volgt voor zeker 75% bepaald wordt door de omgeving waarin je opgroeit. Wie gestimuleerd wordt om veel of hoog opgeleid te worden zal dit doen. Door je te verdiepen in zaken krijg je kennis, kennis erf je niet automatisch van je ouders.