Wat bedoelt men precies met "Zien is kopen" in een advertentie ?

Heel vaak zie je in advertentie's "zien is kopen staan".
Verplicht dat jou tot het kopen van een artikel, als je hem bent gaan bezichtigen, en het is toch niet naar jouw wens ?
Kan iemand dat verplichten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Het is zeker geen verplichting. Maar de verkoper hoopt daarmee een eventuele zoeker te overtuigen dat hetgeen aangeboden wordt zo geweldig is dat het zien ervan zal overtuigen dat dit jé van hét is. Het is dus slechts een wervende tekst. Als je dit ziet dan weet ik zeker dat jij het wilt kopen...
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok. Bedankt. Duidelijke antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

ze bedoelen er mee, dat zodra je het product gezien hebt, je direct over wil gaan tot kopen. zo mooi is het dus.

je wordt dus nergens toe verplicht.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als je het produkt gezien hebt, en je wilt het helemaal niet kopen, omdat het toch niet aan jouw wensen voldoet ?
Hoe zit dat ?
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
je kunt nooit verplicht worden, om het dan te kopen. er is geen enkele wettelijke basis daar voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is meer een reclametekst, niet anders dan 'dit product is zo goed, je zal het niet terug willen brengen'
Nee joh,natuurlijk ben je niks verplicht!
Dat is nou juist een reclame praatje:dat het artikel zo mooi en geweldig is dat je het meteen wilt hebben en dat je het dus zeker weten zal kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reclame foefjes zijn het, aanzetten tot kopen. Als je dit product ziet dan kan je het toch niet laten liggen in de winkel,(advertentie) dus koop het. Net hetzelfde als: op=op ook nog zoiets om mensen te laten kopen ;)