Hoe spreek je Nike uit? Naajkie of Naajk?

Volgens mij zeggen de engelstaligen Naajkie. En omdat daar het merk vandaan komt lijkt me dat leidend....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het merk nike is naar de godin Nikè genoemt. De godin spreek je uit als niekè, engelstaligen maken daar Naaikie van. In Nederland zeggen we naaik zoals we Maaik zeggen tegen Mike, omdat we de vernoeming naar de godin niet kennen (of er niet op letten) en het als een engelstalige naam uitspreken.

Je spreekt het uit als Naajkie, ja.

Een vriendin van mij heeft een hond en die heet Nike. Zij noemt hem Naajk en als bijnaam Naajkie

Ja, officieel is het naajkie in Engeland en Amerika etc. zeggen ze dat ook allemaal. Alleen in Nederland zegt bijna iedereen naajk.

Het juiste antwoord is naaik

er is in deze geen juist antwoord.afhankelijk van her land waar je woont of de taal die je spreekt,is het voor de een naajkie voor de ander naajk,.in duitsland zeggen ze naojke.in limburg nekki.zo zijn er nog wat voorbeelden te vinden. Toegevoegd na 2 minuten: nekki moet zijn nejki.

Dat hangt er ook een beetje vanaf waar je woont: http://nl.forvo.com/word/nike/ Maar dit lijkt de officiële uitspraak te zijn: ˈnaɪki