Germany (1), Sweden (1), Finland (1), the USA (4), Canada (4), China (1) and Japan (1).

Productie in China gaat verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit de bron van de vorige vraag:

"To minimise production costs, we outsource over 95% of production to independent third-party suppliers, primarily located in Asia."

Oftewel: 95% van de productie wordt niet door Adidas gedaan, maar door onafhankelijke derde partijen, voornamelijk gevestigd in Azie.

Ze vervolgen met stellen dat deze partijen gespecialiseerd zijn in kosten-effectief op grote schaal te produceren, wat ze daarmee bedoelen weet ik niet, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het gebruik maken van de lage lonen in bepaalde Aziatische landen.

De overige 5% van de productie wordt door Adidas zelf gemaakt in 11 eigen fabrieken. Dit staat ook al in het vorige antwoord. 1 in Duitsland, 1 in Zweden, 1 in Finland, 4 in de VS, 4 in Canada, 1 in China en 1 in Japan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk: uit de bron van het vorige antwoord.