Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik aan een goed appartement komen terwijl ik in de schuldsanering zit?

Ik zit een aantal maanden in de schuldsanering en ik ben samen met mijn vriendin een appartement aan het zoeken. We hebben allebei een goede baan en we kunnen van haar salaris en mijn vtlb goed een appartement betalen.

Op het moment dat we tegen een makelaar zeggen dat ik in de schuldsanering zit zie je ze altijd wit wegtrekken en ze willen ons zo snel mogelijk buiten hebben met het antwoord: "Ik zal het met de eigenaar bespreken."

Dit leidt dus nergens toe.

Hoe kunnen wij in deze situatie toegelaten worden voor een appartement zonder in een achterstandswijk terecht te zullen komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik weet niet waar je woont of wilt wonen, maar inschrijven bij een woningbouwvereniging is ook een optie zoals hierboven al wordt aangegeven. In Rotterdam heb je ook een lotingsysteem waardoor mensen die in principe onderaan de wachtlijst staan, binnen afzienbare tijd toch woningen aangeboden krijgen. Voor wat betreft de particuliere woningsector zou ik je aanraden in eerste instantie op naam van je partner een woning te vinden via een makelaar. De WSNP hoeft geen reden te zijn je te weigeren voor een woning, maar schrikt vaak wel af. Voor meer info zou ik je graag verwijzen naar je bewindvoerder en de site hieronder vermeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja aan de shv zitten nou eenmaal haken en ogen, maar goed ook.

Kan je het contract niet alleen op haar naam laten zetten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via de woningstichting heb je dat niet, alleen moet je dan wel jaren wachten bij de meeste gemeentes.
Al zijn er ook wel gemeentes zonder wachtlijst, maar die moet je net even weten te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je in de wsnp zit mag je niet verhuizen en als je gaat samenwonen met je vriendin word ook haar inkomen er bij betrokken in. Het vrij te laten bedrag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is onjuist, je mag wel degelijk verhuizen tijdens de WSNP en het inkomen van de partner wordt zeker niet meegenomen in de berekening van het vrij te laten bedrag. Dit zou ook wel erg raar zijn. Dit is slechts anders indien in gemeenschap van goederen wordt getrouwd.
Zie: http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq=6554F800-C179-4A5F-6F6C00412BC9924B&vraag_seq=656D382F-AABB-CD52-F9337B83FFD1A84B§ion=burger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo raar is dat toch niet. Er zitten schuldeisers op hun geld te wachten, dat is pas raar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Patricio ,eigen ervaring,weet dus echt wel waar ik over praat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lizzardking, blijkbaar weet je dat niet en neem je ook niet even de moeite mijn bron te checken. Ook ik spreek uit eigen ervaring en dan niet als WSNPer, maar degene die de schuldeisers bijstaat. Reden dat jij wellicht destijds niet mocht verhuizen is vanwege de hogere huur die je vervolgens moest betalen en de schuldeisers die daardoor minder zouden ontvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het laatste wat ik er over zeg,we zijn tenslotte geen kleine kinderen;het was in elk geval toen een van de vastgestelde regels,niet relevant was dus de huur van een andere woning,deze regels had ik al voor de uitspraak van toekenning wsnp
het lijkt mij dat je juist bij een particuliere eigenaar de meeste kans maakt.
als je kunt bewijzen dat je de maandelijkse huur kunt betalen, sterker als je vriendin dat van haar salaris kan betalen is er helemaal niets aan de hand, dan komt jouw schuldsanering helemaal niet ter sprake...
dat moet kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hier boven word gezegd zou ik indd particulier gaan huren. De enige de die je dan mort overtuigen is een "huisbaas". Of je daar de huur desnoods cash betaald,of hoe dan ook maakt voor de meeste niet uit. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing