Hoe kan ik aan een goed appartement komen terwijl ik in de schuldsanering zit?

Ik zit een aantal maanden in de schuldsanering en ik ben samen met mijn vriendin een appartement aan het zoeken. We hebben allebei een goede baan en we kunnen van haar salaris en mijn vtlb goed een appartement betalen.

Op het moment dat we tegen een makelaar zeggen dat ik in de schuldsanering zit zie je ze altijd wit wegtrekken en ze willen ons zo snel mogelijk buiten hebben met het antwoord: "Ik zal het met de eigenaar bespreken."

Dit leidt dus nergens toe.

Hoe kunnen wij in deze situatie toegelaten worden voor een appartement zonder in een achterstandswijk terecht te zullen komen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet waar je woont of wilt wonen, maar inschrijven bij een woningbouwvereniging is ook een optie zoals hierboven al wordt aangegeven. In Rotterdam heb je ook een lotingsysteem waardoor mensen die in principe onderaan de wachtlijst staan, binnen afzienbare tijd toch woningen aangeboden krijgen. Voor wat betreft de particuliere woningsector zou ik je aanraden in eerste instantie op naam van je partner een woning te vinden via een makelaar. De WSNP hoeft geen reden te zijn je te weigeren voor een woning, maar schrikt vaak wel af. Voor meer info zou ik je graag verwijzen naar je bewindvoerder en de site hieronder vermeld.

Bronnen:
http://www.wsnp.rvr.org/

Ja aan de shv zitten nou eenmaal haken en ogen, maar goed ook. Kan je het contract niet alleen op haar naam laten zetten?

Via de woningstichting heb je dat niet, alleen moet je dan wel jaren wachten bij de meeste gemeentes. Al zijn er ook wel gemeentes zonder wachtlijst, maar die moet je net even weten te vinden.

Op het moment dat je in de wsnp zit mag je niet verhuizen en als je gaat samenwonen met je vriendin word ook haar inkomen er bij betrokken in. Het vrij te laten bedrag

het lijkt mij dat je juist bij een particuliere eigenaar de meeste kans maakt. als je kunt bewijzen dat je de maandelijkse huur kunt betalen, sterker als je vriendin dat van haar salaris kan betalen is er helemaal niets aan de hand, dan komt jouw schuldsanering helemaal niet ter sprake... dat moet kunnen.

Zoals hier boven word gezegd zou ik indd particulier gaan huren. De enige de die je dan mort overtuigen is een "huisbaas". Of je daar de huur desnoods cash betaald,of hoe dan ook maakt voor de meeste niet uit. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100