Mag de huurbaas zonder mijngoedkeuring.! De sleutels vervangen! Ondanks hij geen origine sleutels had! En met geweld de deur met geweld geopend heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk mag dat niet, heb je GV nodig om te weten of iemand je deur mag in trappen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Ga straks maar direct aangifte doen,en mijn huurbaas aanklagen! Bedankt voor je expertise !
Zodra ik meer duidelijkheid heb, en juridisch word bijgestaan laat ik de afloop hierover weten !
BVD ,
Barbarossa
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar WAAROM heeft hij de deur ingetrapt en niet gewacht tot je thuis was?

Antwoorden (3)

Ligt er aan waarom hij de deur heeft ingetrapt. Als je woning een etagewoning is en je onderburen hebben lekkage van uit jouw woning en jij bent niet te bereiken dan kan het gebeuren dat ze zich toegang tot je woning verschaffen om de schade aan de woning van de onderburen, en misschien ook wel jouw woning, te beperken. Als ze dan weggaan is het wel zo handig dat de woning weer af te sluiten is. Voordat je aangifte gaat doen zou ik eerst contact opnemen met je huurbaas en naar een verklaring vragen. Aangifte doen kan altijd nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder normale omstandigheden mag dat natuurlijk niet.
Maar je vertelt niets over het hoe en waarom.

Misschien is je huur opgezegd, of heb je al maandenlang niet betaald en probeert hij je zo 'uit huis' te zetten? Mag ook niet, maar het veranderd het verhaal wel.

Heeft hij je drie brieven gestuurd met een melding dat, en
waarom, de sloten vervangen worden (veel verhuurders beveiligen hun woningen beter tegen inbraak)?

Kortom: als de huurbaas dat 'zomaar' gedaan heeft is hij fout. Als jij allerlei meldingen van je huurbaas hebt genegeerd wordt het verhaal anders.

Vertel in de toelichting iets over de achtergrond van je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken mag dit niet....

Het is wel mogelijk als de huurder (na herhaaldelijk verzoek) zich niet aan de voorwaarden van het huurcontract houdt.